اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از اتاق ایران در مازندران صورت گرفت؛

راه‌اندازی نخستین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان مازندران از راه‌اندازی نخستین شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در مازندران خبر داد.

راه‌اندازی نخستین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، غلامرضا عشریه ظهر امروز در جلسه اتاق بازرگانی استان که در فرمانداری نور برگزار شد، بیان داشت: بعد از اتاق ایران، استان مازندران نخستین استانی است که شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی را راه‌اندازی کرد و جلسات تاثیرگذاری با حضور استاندار و دستگاه‌های استان برگزار کرد تا مشکلات صنعت‌گران و تولیدکنندگان استان رفع و حل شود.
وی عمده‌ترین مشکل بخش خصوصی و تولیدکنندگان را بانک‌ها ذکر کرد و بیان داشت: نشست‌های دوره‌ای با بانک‌ها داشتیم که نتایج خوبی حاصل شد، همچنین توافق‌های خوبی انجام شد تا مشکل بانک و صنعتگران برطرف شود.
 
* 1200 میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌های مازندران
رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران از مطالبات یک ‌هزار و 200 میلیارد تومانی معوقات بانک‌های استان خبر داد و گفت: این امر بانک‌ها را نیز دچار مشکل کرده و در پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به تولید‌کنندگان و صنعت‌گران موانع ایجاد شد.
وی مطالبات بانک‌ها را به بخش‌های مختلف مربوط دانست و ابراز داشت: تمام این مطالبات بانک‌ها از بخش صنعت نیست گرچه شاید از آمار بالایی برخوردار باشد.
عشریه با اشاره به وجود شش کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی استان از آمادگی اتاق برای پرداخت سرمایه در گردش به افراد واجد شرایط که از طریق فرمانداری‌ها معرفی شوند در زمینه‌های مختلف بازرگانی و صادرات، کشاورزی و فضای کسب و کار خبر داد و تصریح کرد: اتاق می‌تواند مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک و خارج از شهرک‌ها را نیز با جلسات با بانک‌ها رفع و حل کند.
 
* راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران با اعلام خبر راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی متذکر شد: ارتباط اتاق را با مراکز علمی و دانشگاهی افزایش داده و تقویت کردیم تا وضعیت اقتصادی استان را از حالت سنتی به صادرات با علم روز سوق دهیم.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی آمده تا همراه فعالان اقتصادی برای توسعه اقتصاد استان تلاش کنند، تصریح کرد: اتاق بازرگانی متعلق به آحاد مردم است و اعضای اتاق مسئولیت پیگیری و پاسخگویی به مطالبات مردم را دارند.
عشریه اذعان داشت: اتاق بازرگانی مازندران با تمام ظرفیت در امور اقتصادی، بازرگانی آماده همکاری با صادرکنندگان نوری برای توسعه صادرات است تا از ظرفیت‌های استان و شهرستان به نحو مطلوب استفاده شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول