اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

140 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری گفت: 140 میلیارد ریال اعتبار در قالب اعتبارات انرژی به واحدهای صنعتی فعال در این استان پرداخت شده است.

140 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت شد
رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: به دنبال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی هزینه سوخت واحدهای تولیدی افزایش یافت که این مسئله موجب شد تا در بخش صنعت بسیاری از واحدهای صنعتی در تأمین هزینه انرژی واحدهای صنعتی خود دچار مشکل شده که با اعطای این تسهیلات بسیاری از این مشکلات برطرف شده است.
وی صرفه‌جویی در بخش مصرف انرژی را از دیگر راهکارهای مدیران واحدهای صنعتی در این استان اعلام کرد و گفت: واحدهای صنعتی با صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی علاوه بر متعادل کردن هزینه‌های خود سقف تولید خود را همچنان حفظ کرده‌اند.
کرمی ادامه داد: واحدهای تولیدی فعال در این استان با استفاده از تکنولوژی و بهینه کردن مصرف انرژی همگامی مثبتی با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها داشته و بدون مواجه با مشکلی همانند گذشته به فعالیت اقتصادی خود ادامه می‌دهند.
مدیرکل صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعدیل نیرو از سوی برخی از واحدهای صنعتی در این استان، گفت: تعداد معدودی از واحدهای صنعتی برای رفع مشکلات فراروی تولید با کاهش نیروی انسانی هزینه‌های خود را جبران می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از این راه بسیار اشتباه است، چراکه با به روز شدن صنعت و قرار دادن خط توسعه در کنار تولید واحدهای تولیدی می‌توانند علاوه بر کاهش هزینه تولید خود را نیز افزایش دهند.
کرمی در ادامه بر ضرورت سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد واحدهای صنعتی زودبازده تأکید کرد و گفت: گسترش بنگاه‌های زودبازده می‌تواند راهکار موثری در راستای مهار بیکاری باشد و از سویی دیگر به نیاز سال‌های آینده متقاضیان کار کمک کند.
وی ایجاد بنگاه‌های زودبازده را از سیاست‌های موفق دولت برشمرد و گفت: بدون ترید تقویت کارآفرینی، اشتغالزایی و افزایش فرصت‌های شغلی از دیگر مزایای ایجاد بنگاه‌های زودبازده در کشور است که به کاهش قیمت تمام شده کالاها، بومی کردن صنعت و ایجاد زنجیره تولید به صورت غیرمتمرکز منجر می‏شود.
کرمی ادامه داد: دستیابی به توزیع عادلانه درآمد و ثروت، ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی و همچنین فراهم آوردن بستری مناسب برای کارآفرینی و نوآوری از دیگر این مزایا محسوب می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول