اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و ناوری صنایع گیلان خبر داد:

سرمایه‌گذاری 565 میلیارد ریالی صنعت گیلان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن گیلان گفت: بالغ بر 565 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت گیلان پیش‌بینی شده که برای 530 نفر شغل ایجاد می‌شود.

سرمایه‌گذاری 565 میلیارد ریالی صنعت گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد آراسته بعد از ظهر امروز در جلسه سازمان صنایع و معادن گیلان با اشاره به صدور مجوزهای تاسیس برای سرمایه‌گذاران در استان اظهار داشت: در مرداد امسال 23 فقره جواز تأسیس برای متقاضیان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان صادر شد.
وی گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر 565 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و انتظار میرود با اجرای طرح‌های یاد شده 530 نفر مشغول به‌کار شوند.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن گیلان، مهم‌ترین جواز تأسیس صادر شده در مرداد امسال را مربوط به طرح تولید قطعات یدکی ماشین‌های راه‌سازی و ساختمانی و حفاری با برآورد میزان سرمایه‌گذاری 72 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 35 نفر عنوان کرد.
وی افزود: در مرداد امسال تعداد 16 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز صادر شده که عمدتا مربوط به گروه‌های صنایع غذایی، محصولات پلاستیکی و لاستیکی و محصولات سلولزی بوده است.
به گفته آراسته، مهم‌ترین پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان مربوط به واحد تولید فوم  پلی استایرن ضد آتش (فوم ساختمانی) با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر 14 میلیارد ریال و اشتغالزایی 20 نفر در مرداد بوده است.
وی اذعان داشت: در مدت مذکور، تعداد پنج فقره مجوز طرح توسعه برای واحدهای صنعتی استان صادر شده که برآورد میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها یالغ بر 356 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 70 نفر است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنایع و معادن گیلان از افتتاح 24 طرح صنعتی و معدنی در استان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد و یادآور شد: این طرح‌ها با میزان سرمایه‌گذاری بالغ بر 367 میلیارد ریال و اشتغالزایی 564 نفر در مناطق مختلف استان با حضور مسئولان استانی و یا شهرستانی رسما افتتاح شدند.
وی اظهار داشت: چندین طرح مهم دیگر نیز که در فهرست افتتاح برای هفته دولت قرار داشت، در نخستین فرصت با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.
آراسته، مهم‌ترین واحدهای صنعتی افتتاح شده در هفته دولت سال جاری را یک واحد تولید و بسته‌بندی مکمل‌های دارویی و غذایی با میزان سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغالزایی 40 نفر و یک واحد تولید کاغذ شبه کرافت با میزان سرمایه‌گذاری حدود 27 میلیارد ریال و اشتغالزایی 50 نفر بیان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول