اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد؛

آمادگی کردستان برای ایجاد مجتمع کشت و صنعت در سلیمانیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان از آمادگی جهاد کشاورزی برای ایجاد مجتمع کشت و صنعت در استان سلیمانیه عراق خبر داد و گفت: طرح اولیه این مجتمع نیز آماده شده است.

آمادگی کردستان برای ایجاد مجتمع کشت و صنعت در سلیمانیه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم حسن‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی کردستان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: ایجاد این مجتمع در دستور کار جهاد کشاورزی قرار  دارد و به همین منظور طرح اولیه آن توسط کارشناسان امر آماده شده است.
وی خاطرنشان کرد: توجیهات این طرح نیز در حال آماده شدن است و در اجلاس استانداران استان‌های مرزی ایران و عراق در قالب یک پیشنهاد به مسئولان عراقی ارائه می‌شود.
به گفته مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان، تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای مجتمع‌های کشت و صنعت و همچنین استعداد دشت شهرزور سلیمانیه عراق می‌تواند شروع دیگری برای یک کار جدی با اشتغالزایی و درآمد بالا باشد که باید مسئولان دو طرف به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.
حسن‌نژاد در ادامه به موارد مربوط به بخش کشاورزی در تفاهم‌نامه بین کردستان و سلیمانیه اشاره کرد و اذعان داشت: این موارد در 4 بخش منجر به قرارداد شده و رغبت زیادی برای تحقق آنها از سوی دو طرف وجود دارد.
وی بررسی‌های اولیه توسط گروه‌های تخصصی بخش کشاورزی را از اقدامات اساسی برای به سرانجام رساندن این موارد عنوان کرد و گفت: در این بررسی‌های مشخص شد که ظرفیت‌ها و استعدادهای لازم برای اجرای برنامه‌های مدنظر در عراق وجود دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان کشت و تولید محصولات گرمسیری نیاز عراق و غیرقابل کشت در کردستان را از برنامه‌های جهاد کشاورزی در سلیمانیه عراق خواند و افزود: در مرحله نخست 250 هکتار زمین برای این امر مشخص شده است.
به گفته وی، دشت شهرزور با توجه به دارا بودن آب‌های سطحی و زیرزمینی فراوان مناسب اجرای طرح‌های جهاد کشاورزی است و نگرانی در زمینه کمبود آب در این مناطق وجود ندارد.
حسن‌نژاد یادآور شد: تنها مشکل ما در این مورد، سختگیری دستگاه‌های مرتبط عراقی برای مجوز آب و حفر چاه است که سرکنسولگری ایران در سلیمانیه و مسئولان مرتبط عراقی می‌توانند این مشکلات را رفع کنند.
وی در پایان افزود: محقق شدن این طرح‌ها زمینه‌ای برای اجرای طرح‌های دیگر و در نتیجه ایجاد اشتغالزایی خواهد بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول