اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

دولت اراضی کشاورزی را تملک میکند

خبرگزاری فارس: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تملک اراضی کشاورزی رها شده در صورت اِعراض صاحبان آن توسط دولت خبر داد.

دولت اراضی کشاورزی را تملک میکند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سید جمال موسوی بیان کرد: اراضی کشاورزی رها شده که به صورت بایر درآمده، در صورت اِعراض صاحبان آن به صورت بلاعوض و رایگان به تملک دولت درمی‌آید.
وی ادامه داد: این طرح در راستای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و تبدیل آن به غیر کشاورزی و در اجرای قانون اراضی بایر کشاورزی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی انجام میشود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: متأسفانه به تازگی مشاهده شده تعدادی از مالکان چند سالی است که اراضی کشاورزی خود را بلاکشت رها کرده تا تبدیل به اراضی بایر شود که به استناد قانون در صورت اعراض صاحبان اراضی، این اراضی به صورت بلاعوض در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
وی افزود: اراضی بایر به اراضی اطلاق می‌شود که بیش از پنج سال بدون عذر موجه بلاکشت مانده و یا بماند.
موسوی خاطرنشان کرد: در صورت عدم اعراض مالکان اراضی بایر، به دلیل ضرورت ملزم به کشت بر اساس ضوابط کشاورزی یا فروش یا اجاره یا مزارعه زمین بایر، در صورتی که در مدت یکسال مالکان یکی از این موارد را انتخاب نکنند جهاد کشاورزی خود و یا توسط هیئت هفت نفره واگذاری زمین (مدیریت امور اراضی) از طرف مالک برای کشاورزی و دامداری به قیمت عادله زمان تصویب این قانون مصوب 25 مرداد 1367 اراضی را خواهد فروخت.
وی از مالکان اراضی خواست ضمن استمرار فعالیت‌های کشاورزی و رعایت اصول و ضوابط فنی مهندسی از رها کردن اراضی کشاورزی خوداری کرده و نسبت بـه ادامه فعالیت کشاورزی در اراضی ملکی خود مطابق برنامه‌های کشت سازمان جهاد کشاورزی اقدام کنند تا نسبت به رونق بخشیدن به کشاورزی اهتمام داشته باشند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول