اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اشتغالزایی؛

900 هکتار از اراضی کشاورزی ریگان واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: به زودی اراضی ده‌رضا ریگانبه فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و افراد جویای کار تحویل داده می‌شود.

900 هکتار از اراضی کشاورزی ریگان واگذار می‌شود
 موسی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: 9 حلقه چاه در اراضی ده‌رضا ریگان حفر شده که 900 هکتار را زیر پوشش قرار میدهند.
وی با اشاره به تسطیح لیزری این اراضی بیان داشت: بیش از 100 نفر می‌توانند در این زمین‌ها مشغول به کار شوند و تاکنون یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
جلالی با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در شهرستان ریگان افزود: در بخش آب و خاک احداث کانال بتنی با حجم عملیات 3 هزار و 950 متر در 12  روستا و با اعتبار 3 هزار و 150 میلیون ریال از اعتبارات خشکسالی و استانی، لوله‌گذاری 40 کیلومتر موتور پمپ در 37 روستا با اعتبار 8 هزار و 140 میلیون ریال از جمله این فعالیت‌ها است.
وی تصریح کرد: همچنین احیا، توسعه و مرمت 42 رشته قنات با اعتبار 6 هزار و 295 از محل اعتبارات خشکسالی و استانی، تجهیز و راه‌اندازی 21 حلقه چاه در 21 روستا با اعتبار 2 هزار و 330 میلیون ریال از محل اعتبار خشکسالی، آبیاری تحت فشار 355 هکتار در چهار روستا از محل اعتبارات خشکسالی، تسطیح اراضی لیزری 200 هکتار و احداث جاده بین مزارع در هفت روستا با اعتبار یک هزار و 935 میلیون ریال از محل احیا و توسعه ملی می‌توان اشاره کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان بیان داشت: در بخش کشاورزی فعالیت‌هایی از جمله معرفی 10نفر متقاضی دریافت تسهیلات خرید تراکتور به مبلغ یک هزار و 500 میلیون ریال به صندوق مهر امام رضا (ع) صورت گرفته است.
جلالی بیان داشت: در بخش تولیدات گیاهی حذف و جایگزینی نخیلات در 30 هکتار بخش مرکزی با اعتبار 356 میلیون ریال از اعتبارات ملی، اصلاح باغ‌ها و ارتقای کیفی محصولات باغی در بخش مرکزی در 12 هکتار با اعتبار 147 میلیون ریال از اعتبارات استانی، اصلاح و احیای باغ‌های زیتون گنبکی و تقیآباد در یک هکتار با اعتبار 7 میلیون ریال از اعتبارات استانی انجام شده است.
وی گفت: طرح افزایش محصولات زراعی در 34 هکتار بخش مرکزی با اعتبار 50 میلیون ریال، مبارزه با آفات همگانی در سه هکتار با اعتبار 28 میلیون ریال و مبارزه با آفات و بیماریها در دو هکتار با اعتبار 135 میلیون ریال  نیز صورت گرفته است.
جلالی افزود: در بخش دام و آبزیپروری، بهبود و افزایش تولیدات دام و طیور در بخش مرکزی و گنبکی با اعتبار 80 میلیون ریال، بهبود و تغذیه جایگاه دام شهرستان در بخش گنبکی و مرکزی با اعتبار 17 میلیون ریال، توسعه یک مورد طرح آبزیپروری در بخش مرکزی و گنبکی با اعتبار 10 میلیون ریال و صدور 50 مورد پروانه موافقت اصولی در بخش گنبکی و مرکزی نیز از جمله دیگر فعالیت‌ها است.
وی ابراز داشت: آموزش و ترویج بهره‌برداران در ریگان و گنبکی به تعداد یک هزار و 794 نفر با اعتبار 148 میلیون ریال و آموزش زنان و توسعه اشتغال خانگی در بخش مرکزی به تعداد 190 نفر صورت گرفته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول