اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرگانی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

صادرات 61 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 61 میلیون و 308 هزار دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 61 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل کاویانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان صادرات از نظر وزنی 29 درصد و از نظر ارزش دلاری 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: میزان وزنی کالاهای صادر شده افزون بر بیش از 126 میلیون و 187هزار کیلوگرم برآورد شده است.
کاویانی با اشاره به عمده‌ترین کالاهای صادراتی این استان، گفت: لوازم خانگی، سیمان، موکت، مغز بادام، ماهی قزل‌آلا، کاشی و سرامیک، روغن نباتی و پرنده‌های تزئینی عمده‌ترین کالاهای صادراتی این استان است.
مدیرکل بازرگانی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به کشورهای هدف صادرات استان گفت: امارات متحده، افغانستان، گرجستان، قرقیزستان، کویت، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و هندوستان عمده‌ترین کشورهای هدف صادرات این استان است.
کاویانی میزان واردات کالا به استان را معادل 13 میلیون و 131 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: واردات استان نسبت به پنج ماهه مشابه سال گذشته 62 درصد رشد داشته است.
وی با تاکید بر اینکه روابط تجاری چهارمحال و بختیاری با دیگر کشورها همانند گذشته در حال انجام است، افزود: با وجود قطعنامه‌هایی که به منظور تحریم ایران صادر شده است، بسیاری از شرکت‌های خارجی خواستار افزایش تجارت با تولیدکنندگان کالا در ایران  هستند و برای سرمایه‌گذاری در این استان رقابت می‌کنند.
کاویانی با بیان اینکه در شرایط کنونی جهان و تاثیرات بحران مالی بر تجارت کشورها، مسئله اصلی پیدا کردن بازار مناسب برای کالاهاست، گفت: یافتن بازار برای تولیدکنندگان در فضای رقابتی امروز، مشکل بزرگی است به همین جهت کسی نمی‌خواهد بازاری مانند ایران را از دست بدهد.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس صدور قطعنامه علیه ایران تاثیری بر روابط تجاری ایران با دیگر کشورها نخواهد داشت و بیش از آنکه ایران متضرر شود، کشورهای تحریم‌کننده زیان خواهند دید.
کاویانی همچنین بر ضرورت توجه بیش از پیش بر تولید و حمایت از تولیدکنندگان در جامعه تأکید کرد و گفت: اکثر کالاهای وارداتی به این استان لوازم اولیه و ماشین‌آلات کارخانجات است که این امر در رونق و توسعه استان سهم بسزایی دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول