اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق شد؛

صادرات بالغ بر 38 میلیون دلار کالا از همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 38 میلیون و 330 هزار دلار کالا از گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده است.

صادرات بالغ بر 38 میلیون دلار کالا از همدان
محمدمهدی فرشچیموحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 38 میلیون و 330 هزار دلار کالا از طریق گمرک استان به دیگر کشورها صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه این میزان صادرات کالا از نظر وزنی 71 هزار و 851 تن داشته است، ادامه داد: صادرات بخش کشاورزی 14 میلیون و 730 هزار دلار یعنی معادل 38.5 درصد از صادرات کل استان بوده است.
رئیس سازمان بازرگانی استان همدان افزود: صادرات صنایع دستی نیز 13 میلیون و 534 هزار دلار بوده که معادل 35.5 درصد از کل صادرات استان را از آن خود کرده است.
وی صنعت را سومین بخش صادراتی استان در این مدت خواند و ابراز داشت: صادرات این بخش به ارزش 8 میلیون و 873 هزار دلار بوده که 23 درصد از کل صادرات استان را شامل می‌شده است.
فرشچی‌موحد گفت: صادرات مواد شیمیایی نیز یک میلیون و 191 هزار دلار معادل 3 درصد از کل صادرات استان بوده است.
به گفته وی مهمترین اقلام صادراتی استان شامل کشمش با 13 میلیون دلار، سفال با 8.1 میلیون دلار، سیمان به ارزش 4.1 میلیون دلار، فرش دستباف با 3 میلیون دلار، شیشه دست ساز به ارزش 2.2 میلیون دلار، چینیآلات بهداشتی 1.5 میلیون دلار و سیب زمینی با 1.2 میلیون دلار بوده است.
رئیس سازمان بازرگانی استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای تمیهداتی که از اواسط مردادماه در سطح استان اتخاذ شد، بیشترین میزان رشد مربوط به صادرات سیب زمینی بوده است.
وی ادامه داد: صادرات سیب‌زمینی طی این مدت 2 هزار و 666 درصد رشد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27.5 برابر شده است.
فرشچی‌موحد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: صادرات این محصول تنها در مردادماه سال جاری به ارزش یک میلیون و 241 هزار دلار بوده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه امسال 46 قلم کالا به دیگر کشورها صادر شده است، گفت: کانادا، آلمان، هلند، ترکمنستان، لهستان، اوکراین، رومانی، مراکش ، آذربایجان، ترکیه، عراق، مالزی، افغانستان و... به عنوان کشورهای دریافت‌کننده کالاهای همدانی به شمار می‌روند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول