اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خبر داد:

رشد 29 درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از افزایش 29 درصدی صادرات کالا از گمرک این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد 29 درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، موسی محمدی گنجه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صادرات کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است که این امر با توجه به اجرای برنامه‌های تحریم کشور از سوی دولت‌های استعماری بسیار قابل توجه است.
وی با اشاره به کشوری‌های هدف صادرکنندگان این استان، گفت: حجم عمده صادرات کالا از این استان به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صورت می‌گیرد، این در حالی است که افزون بر 85 درصد صادرات کالای این استان به کشور هندوستان به‌عنوان دومین شریک تجاری ایران صادر می‌شود.
محمدی گنجه‌ای با بیان اینکه تمامی کالاهای صادراتی این استان اعم از صنعتی، لوازم خانگی و مواد خوراکی از نشان استاندارد برخوردار است، گفت: در حال حاضر 31 نوع کالا از گمرک این استان به 21 کشور جهان صادر می‌شود.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت توجه بیش از پیش بر تولید و حمایت از تولیدکنندگان در جامعه تأکید کرد و گفت: برهمین اساس اداره گمرک استان با اجرای طرح‌های ترخیص نسیه، ضمانت‌نامه بانکی و طرح انبار اختصاصی گام موثری را در راستای حمایت از تولیدکنندگان دارد.
وی به اهمیت نقش گمرک در نظام اقتصادی کشور اشاره و بیان داشت: امروزه نقش گمرک در نظام اقتصادی کشور هر روز پیش از پیش مورد توجه سیاستگذاران اقتصادی کشور قرار می‌گیرد از این رو توجه به ایجاد زیرساخت‌های اصولی در این ارتباط باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
محمدی گنجه‌ای افزود: در نظام پیچیده بین‌المللی و در شرایطی که پیشرفت‌ها بدون وقفه در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی همواره در حال ایجاد تغییرات در مناسبات اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی بین کشورهاست، نقش گمرک در اعمال سیاست‌های بازرگانی به عنوان مرزبان اقتصادی و تأمین‌کننده بخشی از درآمدهای دولت خلاصه نمی‌شود.
وی از گمرک به عنوان یکی از اهرم‌های تسریع‌کننده در روند توسعه کشور نام برد و گفت: گمرک در سرمایه‌گذاری و حمایت از صنایع نوپای داخلی، انتقال دانش فنی، تنظیم عرضه و تقاضا، تثبیت قیمت‌ها، ایجاد تعادل در تراز پرداخت‌ها، ایجاد اشتغال و سایر عوامل تسهیل‌کننده رشد و توزیع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش و تأثیر بسزایی دارد.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری به فعالیت‌های گمرک در راستای توسعه صادرات و کنترل واردات در کشور اشاره کرد و افزود: اخذ حقوق و عوارض گمرکی از واردکنندگان به استثنای مشمولان معافیت‌های گمرکی، حفاظت از سلامت و بهداشت جامعه با انجام آزمایشات دقیق از کالاهای خوراکی و بهداشتی وارد شده به کشور در مرزهای گمرکی کشور از مهم‌ترین فعالیت‌های گمرک است.
وی در ادامه با اشاره به حجم کالاهای وارد شده به این استان، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 6 هزار و 249 تن کالا از کشورهای مختلف جهان به این استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 140 درصد رشد داشته است.
محمدی گنجه‎ای خاطرنشان کرد: اکثر کالاهای وارداتی به این استان لوازم اولیه و ماشین‌آلات کارخانجات است که این امر در رونق و توسعه استان سهم بسزایی دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول