اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور جاری صورت میگیرد؛

برگزاری نخستین همایش توسعه صادرات کشمش در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی قزوین از برگزاری نخستین همایش توسعه صادرات کشمش در شهریور جاری در قزوین خبر داد.

برگزاری نخستین همایش توسعه صادرات کشمش در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قزوین، مجید برزگر اظهار داشت: نخستین همایش توسعه صادرات کشمش با هدف بررسی مسائل و مشکلات صادرات این محصول و افتتاح میز کشوری کشمش به منظور ایجاد زمینه و بستری مناسب برای تسهیل و افزایش صادرات آن در شهریور ماه سال جاری در استان قزوین برگزار میشود.
وی ادامه داد: با توجه به سطح زیر کشت انگور و میزان تولید کشمش در ایران، این محصول از جمله کالاهای دارای زمینه صادراتی در کشور به شمار می‌رود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی استان قزوین افزود: ایران پس از کشورهای ترکیه و آمریکا با 16 درصد سهم صادرات جهانی کشمش، دارای رتبه سوم صادرات در بازارهای جهانی است.
وی یادآور شد: هم اکنون شیلی، آفریقای جنوبی و یونان از رقبای مهم ایران هستند و کشورهای امارات، عراق، الجزایر، اکراین، روسیه و غیره از مهمترین بازارهای صادراتی ایران محسوب می‌شوند.
برزگر بیان کرد: استان‌های قزوین، همدان، زنجان، خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان شرقی و غربی از عمده‌ترین تولید کنندگان انگور و کشمش در سطح کشور هستند که در این میان استان قزوین با صادرات کشمش به مبلغ 21 میلیون دلار در سال 89 و با رشد بیش از پنج درصد نسبت به سال گذشته دارای رتبه اول در کشور است.
وی در ادامه به ممنوعیت ترخیص سه گروه کالای وارداتی بدون بارکد از اول شهریور خبر داد و افزود: ترخیص سه گروه کالایی شامل لوازم خانگی و صوتی تصویری، تجهیزات پزشکی و قطعات رایانه‌ای و ادوات اداری بدون دریافت بارکد دو بعدی امکان‌پذیر نخواهد بود و از سه ماه دیگر، عرضه و فروش اقلام فاقد بارکد این سه گروه کالایی در بازار کشور به عنوان مصادیق کالای قاچاق تلقی شده و با آن برخورد می‌شود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی استان قزوین عنوان کرد: با اعلام وزارت صنعت و معدن و تجارت به تمام گمرکات کشور، از اول شهریور ماه واردکنندگان تنها در صورتی می‌توانند اقلام مذکور را ترخیص کنند که مجوز لازم را از وزارت خانه مذکور کسب کرده باشند.
وی اعلام کرد: مجوز ترخیص به شرطی برای واردکنندگان صادر می‌شود که آنها برای اقلام خود بارکد دو بعدی دریافت کرده و آن را بر روی تمام اقلام وارداتی نصب کنند و به تدریج با فراگیر شدن نصب بارکد دو بعدی بر روی اقلامی که از طریق قانونی وارد کشور می‌شوند، شناسایی اقلام قاچاق که فاقد بارکد خواهند بود، ‌امکان‌پذیر می‌شود.
برزگر گفت: این اقدام در کشور با وجود اقدامات متعددی که طی یک دهه اخیر برای مبارزه با ورود اقلام قاچاق در سطح بازار صورت گرفته، راهبرد و ابزار مناسبی برای مبارزه با اقلام قاچاق در سطح واحدهای خرده‌ و کلی فروشی بازار است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول