اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 ماه نخست سال جاری در قزوین صورت گرفت؛

صادرات 145 هزار تن کالا از قزوین به 43 کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قزوین از صادرات 145 هزار تن کالا به 43 کشور جهان از این استان طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صادرات 145 هزار تن کالا از قزوین به 43 کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان قزوین، حسن علیدوستی بیان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری 145 هزار تن کالا به ارزش 114 میلیون دلار به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه)، افغانستان، ترکمنستان، هلند و غیره صادر شده است.
وی ادامه داد: اقلام صادراتی به طور عمده شامل سایر کالاهای صنعتی، مواد شوینده، کاشی و سرامیک، ورق گالوانیزه، سایر لوازم و اشیای برقی، شیشه و آیینه سنگ و کنسانتره مولیبدن، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، سایر مواد غذایی است که از نظر وزنی 24 درصد کاهش و از نظر ارزش 41 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک استان قزوین یادآور شد: در این مدت 61 نوع کالا از استان قزوین به 43 کشور جهان صادر شده است.
وی با اشاره به واردات کالا به استان توضیح داد: 64 هزار تن کالای وارداتی به ارزش 334 میلیون دلار ترخیص شده است که کالاهای ترخیص شده به طور عمده شامل کمپرسور، کشنده تریلر، اجزا و قطعات کولر، خط تولید ورق آلومینیوم (نورد گرم)، تجهیزات خط تولید نورد فلزات با متعلقات و سواری پورشه است.
علیدوستی تصریح کرد: کالاهای وارداتی از کشورهای ترکیه، آلمان، هلند، ژاپن، سنگاپور، ایتالیا، چین و غیره وارد شده که از نظر وزنی 52 درصد و از نظر ارزش 67 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و در این مدت 740 نوع کالا از 49 کشور وارد استان شده است.
وی اعلام کرد: درآمد عمومی گمرک استان در پنج ماهه نخست سال جاری 599 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 125 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک استان قزوین یادآور شد: در مدت مذکور تعداد پرونده‌های تشکیل شده حقوقی و قضایی، 124 فقره به ارزش 46 میلیارد و 809 میلیون ریال و جریمه تعیینی 297 میلیارد و 581 میلیون ریال است.
وی عنوان کرد: در این مدت 175 بسته پستی به ارزش 86 میلیون ریال از دایره امانات پستی این گمرک ارزیابی و به خارج از کشور ارسال و همچنین 690 بسته پستی از سایر کشورها به ارزش 245 میلیون ریال وارد، ارزیابی و ترخیص شده است.
علیدوستی در خصوص ترانزیت سوخت اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال جاری 4 هزار تن مواد سوختی از مبدا عراق توسط  199 کامیون به مخازن زیرپوشش این گمرک ترانزیت و پس از بارگیری از مرز میلک به خارج حمل شده است.
وی یادآور شد: ارزش متوسط هر تن کالای صادراتی در این مدت 786 دلار و ارزش هر تن کالای وارداتی 5 هزار و 219 دلار بوده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول