اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون خراسان جنوبی:

590 هزار نفر در خراسان جنوبی عضو تعاونی‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 590 هزار نفر از جمعیت استان عضو تعاونی‌های مختلف هستند که با توجه به جمعیت استان این رقم قابل توجهی است.

590 هزار نفر در خراسان جنوبی عضو تعاونی‌ها هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند پیش از ظهر امروز در دیدار استاندار خراسان جنوبی با تعاونگران فعال استان به بیان گزارش عملکرد این مجموعه در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: اجرای عدالت نیازمند توسعه بخش تعاون است.
وی با بیان اینکه 13 تا 19 شهریور ماه هفته تعاون نام گرفته است به اهمیت توسعه این بخش در کشور اشاره کرد و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای ارائه عملکرد این مجموعه در استان است.
مدیر کل تعاون خراسان جنوبی از وجود یک‌هزار و 750 تعاونی فعال در استان خبر داد و اظهار داشت: همچنین از مجموع این تعاونی‌ها 17 اتحادیه نیز تشکیل شده است که در حال حاضر فعال است.
خوشایند با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها 11 شرکت تعاونی در استان فعالیت می‌کرده است، تصریح کرد: این رقم تا سال 84 به 660 شرکت تعاونی افزایش پیدا کرده است که در دولت نهم و دهم این رقم به یک‌هزار و 750 تعاونی و 17 اتحادیه رسیده است همچنین تا سال 84 تنها 89 هزار نفر در استان عضو این تعاونی‌ها بوده‌اند.
وی از عضویت 190 هزار نفر در تعاونی‌های مرزنشین استان خبر داد و افزود: غیر از اعضای تعاونی‌های سهام عدالت در استان 270 هزار نفر عضو سایر تعاونی‌ها هستند.
مدیر کل تعاون خراسان جنوبی به عملکرد یک سال گذشته این مجموعه در استان اشاره کرد و گفت: در طی یک سال گذشته در استان 180 تعاونی تشکیل شده است که این تعاونی‌ها نیز 13 هزار نفر عضو دارند.
خوشایند حمایت بیشتر از تعاونی‌ها را یکی از اهداف و برنامه‌ای این مجموعه در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: ما در حال حاضر نیز برای تعاونی‌های تولیدی هزینه بارکد محصولات را تقبل کرده‌ایم.
وی آموزش مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره تعاونی‌ها را از برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: در این راستا در سال گذشته 21 هزار نفر ساعت آموزش برای این قشر انجام شده است که کار بسیار بزرگی است.
مدیر کل تعاون خراسان جنوبی مشاوره برای تهیه طرح برخی از تعاونیها را از دیگر اقدامات این مجموعه در راستای حمایت از تعاونی‌ها یاد کرد و افزود: نظارت بر تعاونی‌ها و انجام کار حسابرسی از دیگر برنامه‌های این مجموعه برای تقویت تعاونی‌هاست.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول