اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

بخش تعاون گچساران جهش یافته است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با اشاره به روند مطلوب مسکن مهر و تشکیل تعاونی‌ها در گچساران گفت: بخش تعاون در گچساران طی یک‌سال گذشته تاکنون جهشی قابل قبول داشته است.

بخش تعاون گچساران جهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید اکبر علیزاده امروز در بازدید از چند تعاونی در گچساران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه تعاون اهرم مناسبى براى توسعه اقتصادى و اجتماعى به شمار رفته که مى تواند در بهره‌ورى بهینه از شرایط زندگى، کار و تولید و ارتقاء سطح درآمد و وضعیت اجتماعى جامعه مؤثر باشد.
وی با اشاره به تجربه کشورهای توسعه‌ یافته، تعاونى‌ها را بهترین سازمان‌هایى دانست که موفق به تجمع نیروهاى پراکنده و متفرق و در عین حال با استعداد و باانگیزه می‌شوند.
علیزاده تعاون را بهترین شیوه برای تجمیع فعالیت‌های مردمی و زمینه‌ساز مشارکت تولید کنندگان و مشاغل صنعتی عنوان کرد و افزود: با وجود ظرفیت‌های جدید برای دستیابی به اهداف عالی نظام بهره و فرهنگ غنی تعاون استفاده از فعالیت‌های مشارکتی در راستای تحقق اهداف خرد و کلان اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بخش تعاون باید بیش از پیش حمایت شود.
فرماندار گچساران مشارکت افراد در تعاونی‌ها را زائیده نگرش‌های اسلامی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: سرمنشأ فعالیت‌های مشارکتی و تعاونی اسلام است.
علیزاده استفاده بهینه و توانمندسازى بخش‌هاى اقتصادى را از مهم‌ترین اهداف تعاون عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل مهم و در خور اهمیت در توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها٬ ایجاد محیط قانونی مناسب برای تعاونی‌ها است.
این مقام اجرایی گچساران بیان داشت: با توجه به اهمیت بخش تعاون در اقتصاد ایران، با ایجاد محیط قانونی و با سیاست‌گذاری بر مبنای اصول تعاون می‌توان زمینه توسعه ساختار تعاونی‌ها را به شیوه‌ای سریع و ساده ایجاد کرد.
علیزاده خاطرنشان کرد: تعاونى‌ها اهرمی مناسب براى توسعه اقتصادى به شمار رفته و هدف از توسعه بخش تعاون در ممالک در حال توسعه، نوسازی شیوه‌هاى کهنه اقتصادى و برقراری شرایط اقتصادى و اجتماعى عادلانه‌تر است.
وی جهش در بخش تعاون در گچساران را مطلوب ارزیابی کرد و از بانک‌های عامل و بانک توسعه تعاون خواست تا نسبت به پرداخت تسهیلات لازم به تعاونی‌‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.
فرماندار گچساران بیان داشت: تشکیل و توسعه شرکت‌هاى تعاونى در مناطق شهرى و روستایى، بهترین راه تجمع امکانات مالى اندک افراد متوسط جامعه و طبقه کارگر و کشاورز است.
 علیزاده تصریح کرد: سرمایه تعاونى‌ها و نقدینگى آنها نقش مهمى در توانایى این شرکت‌ها براى تأمین کالاى مورد نیاز اعضا و مشتریان شرکت و در نتیجه افزایش رضایت آنان دارد.
علیزاده افزود: پس‌انداز و انباشت منجر به تشکیل سرمایه و سرمایه‌گذارى شده و سرمایه‌گذارى نیز راز بقاى تولید است.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌هاى تعاونى سبب ایجاد اشتغال براى نیروى کار و افزایش مهارت آنها می‌شوند، عنوان داشت: تشکیل شرکت‌هاى تعاونی ضمن ایجاد اشتغال به کسب درآمد نیز کمک  می‌کنند.
فرماندار گچساران با اشاره به نقش دانشگاه در ترویج فرهنگ تعاون در جامعه بیان داشت: کارشناسان و اساتید دانشگاهی باید با تشریح جایگاه و نقش تعاون در اقتصاد، نسبت به ارتقای فرهنگ تعاون راهکارهای کاربردی و عملی را برای دانشجویان ارائه دهند.
علیزاده تصریح کرد: آشنایی اعضاى تعاونى‌ها با قوانین و مقررات تعاون و نیز آموزش مردم از طریق رسانه‌هاى گروهى نیز از دیگر راه‌های ترویج فرهنگ تعاون در جامعه است.
وی همکارى و داشتن احساس مسئولیت را در گرو داشتن تفکر تعاونى در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تفکر تعاونى علاوه بر داشتن آثار اقتصادى، داراى آثار مثبت فرهنگى و اجتماعى است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول