اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد:

ایجاد تشکل‌هایی برای توانمندسازی تعاونیها

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان بر ضرورت ایجاد تشکل‌هایی برای توانمندسازی تعاونیها و تقویت اتاق تعاون استان تاکید کرد.

ایجاد تشکل‌هایی برای توانمندسازی تعاونیها
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری شامگاه شنبه در دیدار با تعاون‌گران به مناسبت هفته تعاون، خوزستان را مناسب‌‌ترین استان کشور برای انجام کار تعاونی دانست و اظهار داشت: این استان از نعمت‌های خدادادی آب و زمین مناسب، بنادر و زیر ساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذار از جمله در بخش مردمی تعاونی برخوردار است.
وی با اشاره به تصویب  بخش تعاونی در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی در سال 58 در مرحله تدوین قانون اساسی اظهار داشت: بخش تعاونی مجموعه با قیمت و ارزشمندی است که با وجود مخالفت‌هایی که در ابتدای انقلاب اسلامی با آن میشد، توسط شهید دکتر بهشتی در کشور پایه‌گذاری شد و امروز ما شاهد ثمرات پربار آن در حوزه اقتصاد غیردولتی هستیم.
امام جمعه اهواز افزود: در بخش‌های دولتی و خصوصی سرمایه و مدیریت در دست عده‌ای خاص است و مردم در این امور دخالتی ندارند اما تعاونی مردمیترین بخش اقتصادی کشوراست  و از آن جا که اعضای تعاونی هم کار می کنند و هم مدیریت کار را بر عهده دارند، بهتر از دو بخش دولتی و خصوصی میتوانند در بهبود امور اقتصاد مردمی نقش داشته باشند.
موسوی جزایری ادامه داد: در بخش تعاونی فرماندهی و مدیریت با نیروی کار در هم ادغام شده و از هم جدا نیستند و در نتیجه میتوانند با مدیریت و سرمایه‌گذاری خود، بستر لازم را برای ایجاد کار، تولید، اشتغال، توسعه، عمران و آبادانی فراهم کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتباط و تعامل بیشتر اتحادیه‌ها و تعاونیهای تولیدی و توزیعی، واسطه‌گری را پدیده ای ناهنجار و مذموم خواند و خواستار قطع دست واسطه‌ها شد. 
وی همچنین خواستار ایجاد تشکل‌هایی برای اتحاد و با هم بودن تعاونیها و نیز تقویت اتاق تعاون برای توانمندی تعاونیها و کوتاه شدن دست واسطه‌ها شد.
موسوی جزایری لزوم انباشت سرمایه‌های کوچک برای انجام کارهای بزرگ در قالب تعاونی را یاد آور شد و با اشاره به اصل 44 قانون اساسی به عنوان یکی از اصول پیشتاز و پر برکت قانون اساسی، تصریح کرد: با تلاش اداره کل تعاون خوزستان و دیگر دست اندرکاران و تلاشگران بخش تعاونی استان، در زمینه شاخص‌های سامانه نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه، تشکیل تعاونی و ایجاد فرصت‌های شغلی در سال‌جاری بین استان‌های کشور خوزستان موفق شد مقام نخست را کسب کند.
وی خواستار تداوم جهاد اقتصادی تعاون‌گران خوزستانی در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی کشور از جمله فعالیت بیشتر در امر صادرات شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول