اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

پیشرفت‌ قابل توجهی در بخش تعاون صورت نگرفته است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود کلیه اقدامات صورت گرفته در بخش تعاون ولی هنوز پیشرفت قابل توجهی در واگذاری امور به بخش تعاون صورت نگرفته است.

پیشرفت‌ قابل توجهی در بخش تعاون صورت نگرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در جلسه دیدار با تعاونگران فعال استان اظهار داشت: بر اساس برنامه توسعه کشور باید سهم تعاون در امور کشور به 25 درصد برسد که تا تحقق این هدف فاصله زیادی داریم.
وی با بیان اینکه تعاونی‌‌ها فرصت مناسبی برای تجمیع تفکرات و اندیشه‌های متفاوت است، تصریح کرد: تنوع در این اندیشه‌ها یک اصل است و هنر در تجمیع این اندیشه‌ها و تفکرات متفاوت است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه زبان تعاون همان زبان فطرت انسان است، اظهار داشت: اساس بحث تعاون به تعالیم دین مبین اسلام برمی‌گردد و ما در قرآن سفارشاتی برای گسترش فعالیت‌های تعاونی داریم.
رشید افزود: در تعاونی‌ها باید به فکر و نظر کلیه اعضا احترام گذاشته شود و مورد توجه قرار گیرد و باید در تصمیم‌گیری‌ها از خودرایی پرهیز کنند.
وی نظارت بر کار تعاونی‌ها را یک اصل انکارناپذیر توصیف کرد و اظهار داشت: این نظارت بر کلیه امور در جامعه باید صورت گیرد و در کل جامعه‌ای پویا و متعالی است که نظارت در کلیه امور آن صورت گیرد.
استاندار خراسان جنوبی آموزش در بخش تعاون را نیز با اهمیت عنوان کرد و گفت: برای نیل به اهداف اصلی بخش تعاون آموزش به روز و کارآمد دارای اهمیت زیادی است همچنین این آموزش‌ها باید مستمر و در طول زمان ادامه یابد و در این راستا باید به تجربیات روز جهان نیز دسترسی داشته باشیم و با بومی‌سازی این تجربیات در راستای پیشرفت امور استفاده بهینه صورت گیرد.
رشید توانمندسازی افراد برای قبول مشاغل که در بخش‌هایی از تعاون صورت می‌گیرد را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه که حاصل یک کار کارشناسی دقیق است زمینه‌های مناسبی برای توسعه بخش تعاون در نظر گرفته شده است که باید عملیاتی شود.
وی ادامه داد: برخی از تعاونی‌ها به جای حل مشکلات مردم سیستم اداری برای خود راه‌اندازی می‌کنند که هزینه‌هایی را نیز در پی دارد که این فقط باید در حد رفع نیاز و ضرورت باشد.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اکثر مشکلات تعاونی‌ها کمبود اعتبار نیست بلکه مشکل اصلی به کار کارشناسی، عدم استفاده صحیح از امکانات و عدم مدیریت صحیح برمی‌گردد.
رشید به مزایای گسترش فعالیت‌ تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: فعال کردن اقتصاد، فعال‌سازی مشارکت مردم در امور اقتصادی و تحقق چشم‌انداز اصل 44 از مزایای مهم فعالیت تعاون است.
وی به برخی از مصوبات کمیته شرق کشور اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع تعاونی مرزنشینان در جلسات مختلف بررسی شده که مصوباتی نیز داشتیم که امید است این سبب گشایش امور در این بخش شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از این مصوبات این است که مسکن روستایی نیز به عنوان وثیقه در بانک‌ها مورد پذیرش قرار گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول