اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر خبر داد:

کسر سهم 5/. کتابخانه‌ها از درآمد شهرداریها

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: با تصویب ماده 117 قانون بودجه عمومی سال 90 کشور، در صورت عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی، این مطالبات توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی از درآمد شهرداریها کسر میشود.

کسر سهم 5/. کتابخانه‌ها از درآمد شهرداریها
علیرضا خوش‌ طینت امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: طبق ماده 6 قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و آیین نامه اجرایی آن، شهرداریها مکلف به پرداخت نیم درصد از کل درآمد خود به کتابخانه‌های عمومی هستند و این نیم درصد به عنوان اصلیترین منابع درآمدی و در برای هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها صرف میشود.
وی افزود: با توجه به تعلل برخی از شهرداریها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد شهرداریها و با توجه به اینکه در سال 89 تنها یک سوم از این مطالبات توسط شهرداریهای استان به کتابخانه‌های عمومی پرداخت شده است، تصویب ماده 117 قانون بودجه عمومی کشور، اقدامی موثر در جهت تحقق این درآمدهاست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در تشریح این ماده اظهار داشت: بر مبنای این ماده، در صورت عدم پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداریها، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با نظر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، از سرجمع اعتبارات مربوط به درآمد همان شهرداری از جمله سهم عوارض شهرداریها از مالیات بر ارزش افزوده، در پایان هر فصل و حداکثر تا پایان بهمن ماه نسبت به پرداخت آن اقدام کند.
خوش طینت افزود: در این راستا و با استناد به پیش بینی درآمد کل شهرداریهای استان در سال جاری، نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از این درآمد کل محاسبه شده و به تمام شهرداریهای استان ارسال و اعلام شده است و امید میرود با همکاری و تعامل بیشتر شهرداریهای استان، تادیه سهم کتابخانه‌ها به‌زودی محقق شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهرافزود: بر اساس آخرین آمار تعداد مراجعین به کتابخانه‌های عمومی استان یک میلیون و 85 هزار و 910 نفر بوده است که در مقایسه با سال قبل، دارای 85 درصد رشد بوده است.
وی در ارتباط با تعداد کتاب‌های امانت داده شده در طول سال گذشته به مراجعان گفت: در سال 89 ، تعداد 746 هزار و 93 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان به امانت رفته است که این مقایسه در مقایسه با سال 88 ، دارای 35 درصد رشد بوده است.
خوش‌طینت همچنین در زمینه رشد فضا و تعداد اعضا در کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 38 هزار و 172 نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی پذیرفته شدند که در مقایسه با سال 88 این تعداد دارای 21 درصد رشد بوده است.
وی توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی را با 13 درصد رشد در سال 89، 19 هزار و 728 مترمربع ذکر کرد و افزود: در حال حاضر تعداد 60 باب کتابخانه عمومی با دارا بودن 566 هزار و 516 جلد کتاب در استان در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول