اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهد شبستری:

نیاز به کتابخانه در تبریز احساس می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نیاز به کتابخانه در تبریز احساس می‌شود و کتابخانه مصلای تبریز نیز با تجهیزات کامل احداث می‌شود.

نیاز به کتابخانه در تبریز احساس می‌شود
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  بر توسعه فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و اظهار داشت: در کشور ما نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود که در این زمینه برپایی نمایشگاه کتاب از اهمیت خاصی برخوردار است. 
وی در ادامه با انتقاد از میزان کتابخوانی در جامعه تاکید کرد: فرهنگ کتابخوانی آنگونه که باید در جامعه نهادینه نشده که این امر مورد انتقاد است. 
امام جمعه تبریز همچنین از کتابداران خواست تا در زمینه نگهداری کتب دقت بیشتری به خرج داده و با تهیه میکروفیلم از کتب قدیمی زمینه مطالعه این کتب بدون آسیب فراهم شود. 
آیت‌الله مجتهد شبستری همچنین خواستار تجدید چاپ کتب قدیمی و خطی شد و اظهار کرد: خوشبختانه از طرف دولت و خیران به این مسئله اهمیت داده می‌شود که تجدید چاپ کتاب خطی را ممکن می‌سازد. 
وی با بیان اینکه توجه به قرآن در تبریز و آذربایجان‌شرقی گسترش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر دوره‌های تفسیر تخصصی قرآن با حضور بیش از 40 نفر از اساتید و علما برگزار می‌شود.
امام جمعه تبریز یادآور شد: دوره‌های مختلف قرآنی در تبریز رو به فزونی نهاده که مایه خرسندی است.
آیت‌الله مجتهد شبستری تاکید کرد: قرائت روزانه قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تبریز از جمله برنامه‌هایی بود که در ماه مبارک رمضان و در راستای تقویت فرهنگ قرآنی برگزار شد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت کتابخانه جعفریه تبریز گفت: این کتابخانه به صورت شبانه‌روزی فعال است و همه مردم می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند. 
امام جمعه تبریز تاکید کرد: در بخشی از زیرزمین مصلای امام خمینی(ره) تبریز کتابخانه بزرگی در حال احداث است که امکان مطالعه چند هزار نفر را فراهم خواهد کرد. 
وی بیان کرد: نیاز به کتابخانه در تبریز احساس می‌شود و کتابخانه مصلای تبریز نیز با تجهیزات کامل احداث می‌شود.
آیت‌الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: کتابخانه حوزه علمیه ولیعصر تبریز نیز در حال فعالیت و ارائه خدمت به شهروندان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول