اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

نگهداری 25 هزار کتاب مرجع در کتابخانه مرکزی تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 25 هزار جلد کتاب مرجع در کتابخانه مرکزی تبریز نگهداری میشود.

نگهداری 25 هزار کتاب مرجع در کتابخانه مرکزی تبریز
حسن خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز به تشریح فعالیت‌های کتابخانه مرکزی تبریز پرداخت.
وی در ادامه توجه به کتب خطی و سنگی در آذربایجان‌شرقی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: کتابخانه مرکزی تبریز 260 هزار جلد کتاب، 3 هزار و 374 جلد کتب خطی و 4 هزار و 900 جلد کتب چاپ سنگی دارد.
خدایی با بیان اینکه این استان در زمینه کتب خطی و سنگی رتبه نخست کشوری را داراست، ادامه داد: کتاب‌ها و نسخه‌های خطی موجود در این کتابخانه گنجینه‌های ارزشمند محسوب می‌شود و در برپایی این نمایشگاه علاوه بر کتاب‌های یاد شده تعدادی کتب به زبان‌های دیگر نیز به نمایش گذاشته شده است.
وی بیان کرد: این کتابخانه دارای 20 هزار و 225 نفر عضو است که رتبه نخست را در بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارد.
خدایی تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری بیش از 157 هزار نفر به این کتابخانه مراجعه کرده‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین ‌در مدت چهار ماهه نخست سال‌جاری بیش از 161هزار جلد کتاب از کتابخانه مرکزی تبریز به امانت گرفته شد.
خدایی با اشاره به آموزش کارکنان این کتابخانه اظهار کرد: کارکنان این کتابخانه برای بهره‌مندی از آموزش‌های تخصصی به کتابخانه آستان قدس رضوی اعزام شدند.
وی گفت: شناسنامه مرمتی برای بیش از یک‌هزار و 600اثر انجام شده و در زمینه فهرست‌نویسی کتب نیز اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.
خدایی بیان کرد: در حال حاضر 20 بخش در کتابخانه مرکزی تبریز فعال هستند که بخش روشندلان و تازه‌های کتاب از بخش‌های این کتابخانه است.
مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در زمینه فهرست‌نویسی برای کتب نیز تاکنون 3 هزار و 700 جلد کتاب فهرست‌نویسی و آماده چاپ است.
وی اضافه کرد: علاوه بر خدمات فنی در زمینه دفترنویسی، 2 هزار و 500جلد کتاب نیز از طریق رایانه فهرست‌نویسی شده است.
خدایی با بیان اینکه در زمینه استانداردسازی خدمات کتابخانه مرکزی فعالیت‌های منسجمی صورت میگیرد، بیان کرد: ‌این خدمات در سه بخش مجموعه‌سازی، خدمات فنی و اشاعه اطلاعات انجام میگیرد.
وی اضافه کرد: در زمینه خدمات از طریق یک شرکت معتبر آلمانی گواهینامه ایزو 9001 با ویرایش 2008 برای نخستین بار در حال اخذ است.
مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: دسترسی به کتابخانه مرکزی تبریز از طریق اینترنت، رزرو کتاب و ثبت‌نام از طریق مجازی به زودی در این کتابخانه راه‌اندازی خواهد شد. 
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول