اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زهک:

باید کتابخانه روستایی در زهک ایجاد شود

خبرگزاری فارس: فرماندار زهک گفت: ایجاد کتابخانه‌های روستایی در این شهرستان برای استفاده روستاییان از کتاب امری ضروری است.

باید کتابخانه روستایی در زهک ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های سیستان‌و بلوچستان، احمد دهمرده در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌ههای این شهرستان اظهار داشت: موضوع فرهنگ‌سازی کتاب و کتابخوانی از مسائل مهم و کارهای ریشه‌ای و شایسته فرهنگی است که نیاز به اهتمام همه مسئولین دارد.
 وی افزود: باید برای استانداردسازی فضا، منابع و خدمات کتابخانه‌ای و استفاده صحیح از این منابع و همچنین معرفی کتابخانه به عموم مردم گام‌های مؤثرتری برداشت.
فرماندار زهک خواستار برنامه‌ریزی برای ساخت کتابخانه‌های روستایی و برگزاری مرتب جلسات انجمن و سند نهضت مطالعه مفید شد .
مسئول دبیر خانه انجمن کتابخانه‌های زهک نیز در این نشست ضمن ارائه آخرین آمار و عملکرد کتابخانه زهک گفت: افزایش ساعات کاری کتابخانه شهید طباطبایی، ساخت و نصب تابلوی راهنمای کتابخانه در معابر شهر اجرای طرح کتاب من و... را از مهمترین اقدامات انجام گرفته در کتابخانه‌های عمومی زهک بیان کرد.
علی اصغر میری بیان کرد: از آغاز طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی بیش از 100 جلد کتاب به کتابخانه شهید طباطبایی زهک اهدا شده است.
وی گفت: مذاکرات اولیه نیز برای انتقال یک باب کتابخانه شخصی غیر فعال به زهک صورت گرفته است.
 مسئول کتابخانه شهید طباطبایی زهک در ادامه  نبود تلفن ثابت، کمبود تجهیزات، کمبود نیرو  و ... را از مهمترین مشکلات کتابخانه اعلام  و خواستار همکاری کلیه دستگاه‌های مربوطه برای رفع این مشکلات شد .
در این نشست مقرر شد تا نسبت به ساخت کتابخانه‌های روستایی و تخصیص زمین برای کتابخانه استاندارد در شهر زهک و مشارکتی کردن کتابخانه کانون اقبال لاهوری آموزش و پرورش برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.
 شهردار ی زهک نیز آمادگی خود را برای واگذاری 300 متر مربع زمین برای ساخت کتابخانه استاندارد اعلام کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول