اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود رویکرد سفر سوم رئیس‌جمهور؛

کم‌ترین اعتبارات به کتابخانه‌ها اختصاص یافته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: ‌در حالی که سومین سفر استانی هیئت دولت با رویکرد فرهنگی صورت گرفت اما کم‌ترین اعتبارات فرهنگی به کتابخانه‌ها اختصاص یافته است.

کم‌ترین اعتبارات به کتابخانه‌ها اختصاص یافته است
رضا رحمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز بر ضرورت توجه به فرهنگ کتابخوانی و توجه دولت بر این مسئله تاکید کرد.
 
* احداث کتابخانه در روستاهای بزرگ
وی با انتقاد از اختصاص اعتبارات محدود به کتابخانه‌ها اظهار داشت: کم‌ترین اعتبارات فرهنگی به کتابخانه‌ها اختصاص یافته است.
رحمانی از طرحی برای احداث 11 کتابخانه در استان خبر داد و گفت: این طرح ارائه شده بود که در صورت تصویب این کتابخانه‌ها احداث می‌شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روستاهای بزرگ استان نیز بر اساس طرحی کتابخانه احداث خواهد  شد که این طرح فعلا اجرایی نشده است.
  
* سال گذشته 60 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است
وی گفت: مردم نیز در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها همت گذاشته و اقدام به تحویل کتب قدیمی به کتابخانه‌ها کنند که در این زمینه و تشویق مردم نیازمند همراهی رسانه‌ها هستیم.
رحمانی گفت: در سال گذشته 60 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده که به نسبت اول انقلاب رشدی 60 برابری را  شاهد  هستیم  ولی با این حال وضعیت فعلی رضایت بخش نیست.
 
* رشد علمی در کشور 12 برابر متوسط جهانی است
وی ادامه داد: بیشترین کتاب اهدایی توسط مقام معظم رهبری به کتابخانه آستان قدس رضوی صورت گرفته که این اقدام با هدف فرهنگ سازی صورت گرفته است.
رحمانی ادامه داد: رشد علمی در کشور 12 برابر متوسط جهانی است ولی میزان مطالعه کتب با این رشد علمی برابر نیست.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تبریز دارای کتابخانه‌های بزرگی است ولی با توجه به سابقه و هویت تبریز این وضعیت کتابخانه‌ها قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: کتابخانه‌های مطرح تبریز در گذشته جایگاهی ممتاز و منحصر به‌فرد داشته و تبریز گذشته‌ای درخشان در این زمینه دارد.
رحمانی اضافه کرد: از سال‌های گذشته چاپ کتاب در تبریز به صورت بسیار محدود و نادر صورت می‌گیرد که با توجه به ماهیت تبریز چاپ و نشر کتاب در تبریز باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت پایه‌گذاران کتابخانه مرکزی تبریز تصریح کرد: فعالان عرصه کتاب از گذشته فعالیت متمرکزی در این زمینه داشتند که این تلاش‌ها امروز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: 580 میلیون ریال از طرف کتابخانه مجلس شورای اسلامی در زمینه چاپ فهرست کتابخانه مرکزی تبریز اختصاص یافته است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین از خرید بخشی از انتقال تعدادی کتب خطی از تهران به تبریز باهمت فعالان فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول