اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد:

عضویت 798 خردسال در کتابخانه‌های عمومی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از عضویت 798 خردسال در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد.

عضویت 798 خردسال در کتابخانه‌های عمومی زنجان
صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بر اساس آمار تیرماه سال جاری 10 هزار و 239 نفر به عنوان اعضای فعال بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان محسوب می‌شوند که از این تعداد 798 نفر از این تعداد را خردسالان را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: در سال جاری در راستای شاداب‌سازی و متناسب‌سازی فضای کودک در کتابخانه‌ها، بخش‌های مستقلی با تجهیزات مناسب برای کودکان در کتابخانه‌های عمومی زیر پوشش این اداره‌کل فراهم شده است.
معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شده است، یادآورشد: برنامه تقدیر از اعضای فعال کودک از برنامه‌های سالانه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان است که به طور جدی از سال گذشته پیگیری می‌شود.
وی برگزاری جلسات کتابخوانی، قصه‌گویی و شاهنامه‌خوانی در بخش‌های کودک را از برنامه‌های هفتگی سال جاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد و افزود: دعوت از مدارس و مهد کودک‌ها برای بازدید، آشنایی و جذب این قشر به کتابخانه از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.
صادقی بیان داشت: برگزاری مسابقات نقاشی، نمایش عروسکی و اجرای تئاتر و تهیه تصاویر و عکس‌هایی از نویسندگان، شاعران، مورخان و مشاهیر از دیگر برنامه‌های سال جاری است.
وی تشکیل گروه‌های خلاصه‌نویسی را از دیگر برنامه‌های اداره کل برشمرد و گفت: تشکیل گروه‌های تحقیق  و روزنامه دیواری کودکان از دیگر برنامه‌های سال جاری در حوزه کودکان قلمداد می‌شود.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: از آنجایی که عادت به مطالعه و کتابخوانی از سنین کودکی شکل می‌گیرد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با ایجاد و راه‌اندازی بخش‌های ویژه کودکان در کتابخانه‌های عمومی زیر پوشش خود و تجهیز این بخش‌ها به امر کتابخوانی کودکان کمک می‌کند.
وی تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به تجهیزات مورد نیاز کودکان و اجرای برنامه‌های متنوع در راستای جذب کودکان به کتابخانه‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان را از دیگر برنامه‌های اداره کل عنوان کرد.
صادقی یادآورشد: نازنین زهرا بلبلی نوزاد دوماهه به همراه اعضای خانواده‌اش عضو کتابخانه عمومی ولیعصر(عج ) شهر سلطانیه شد.
وی گفت: والدین نازنین هدف از این اقدام نمادین را تشویق خانواده‌ها به حضور در کتابخانه‌های عمومی خصوصاً بخش کودک کتابخانه‌های عمومی ذکر کرده‌اند و از والدین درخواست کرده‌اند که علاوه بر عضویت خودشان در کتابخانه‌های عمومی، فرزندان خود را نیز به عضویت در کتابخانه‌های عمومی و کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب نمایند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول