اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی:

آذربایجان‌شرقی 1000 خیر مدرسه‌ساز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: بیش از یک‌هزار خیر در امر مدرسه‌سازی، تجهیز و نوسازی مدارس استان مشارکت دارند.

آذربایجان‌شرقی 1000 خیر مدرسه‌ساز دارد
علی آذرنژاد ‌امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز از توجه به توان و ظرفیت خیران در مدرسه‌سازی در استان  خبر داد و اظهار داشت: ‌خیران مدرسه‌ساز در آذربایجان‌شرقی در طی 13 جشنواره 2470 میلیارد ریال تعهد داشته‌اند و بخش اعظم این تعهدات اجرایی شده است‌.
مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی یادآور شد: ‌یکی از  خیران شاخص استان بیش از 487 مدرسه در طی سال‌های گذشته احداث کرده که نشان از ظرفیت بالای خیران استان دارد.
آذرنژاد یادآور شد: خیرانی چون خسروشاهی، دکتر اکبریه، مردانی‌آذر و خیران متعددی که برخی متوفی برخی در قید حیات هستند در این مسابقه بزرگ معنوی شرکت داشته‌ و دارند.

*احداث 3500 کلاس درسی توسط خیران در آذربایجان شرقی
مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی اضافه کرد: امسال اعتبار خیران مدرسه‌ساز استان 470 میلیارد ریال با سه هزار و 500 کلاس درسی است.
وی افزود: علاوه بر کلاس درسی در زمینه تجهیزات، نوسازی مدارس  آموزش و پرورش و امور دیگر صرف می‌شود.
مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی همچنین از ادامه فعالیت موثر خیران در استان خبر داد و گفت: خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی جایگاهی ممتاز در کشور داشته و برخی از خیران در سطح کشوری و بین‌المللی حضور دارند.
وی از توجه به ساخت بناهای مذهبی و نمازخانه‌های جدید در مدارس استان خبر داد و یادآور شد: ‌در سال‌جاری نیز تعدادی نمازخانه در مدارس استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه در امر توسعه فضاهای آموزشی از حداکثر ظرفیت استفاده می‌شود، گفت: ‌امسال بخشی از فضاهای اداری مدارس در تبریز حذف و در زمینه فضاهای آموزشی و کلاس درسی ار آنها استفاده می‌شود.

* تک نوبته شدن 93 درصد مدارس آذربایجان‌شرقی
آذرنژاد همچنین از فراهم شدن امکانات لازم برای تک نوبتی شدن 93 درصد مدارس ابتدایی استان از ابتدای مهر ماه سال‌جاری خبر داد.
وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر کشور در تک نوبته کردن مدارس است و این اقدامات در راستای تاکیدات وزیر آموزش و پرورش با جدیت دنبال می‌شود.
آذرنژاد افزود: برای تحقق این برنامه تاکنون یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 2.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تامین تجهیزات لازم برای تک نوبته شدن مدارس ابتدایی هزینه شده است.
مدیر کل نوسازی مدارس همچنین گفت: در حال حاضر روند بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس استان با جدیت پیگیری می‌شود و باید 6 هزار و 500 کلاس درسی نیز بازسازی شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول