اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 میلیون متر‌مربع‌ فضای آموزشی جدید به بدنه آموزش و پرورش اضافه شد‌

رئیسی: تا سال 92 دیگر مدرسه فرسوده نداریم

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تا سال 92 هیچ مدرسه فرسوده‌ای در کشور نخواهیم داشت.

رئیسی: تا سال 92 دیگر مدرسه فرسوده نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی رئیسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به جذب بودجه تخریب 60 درصد از کلاس‌های فرسوده و 20 درصد پروژه‌های در حال اجرا گفت: با پیشرفتی که آموزش و پرورش در نوسازی مدارس دارد تا سال 92 هیچ مدرسه‌ فرسوده‌ای در کشور نخواهیم داشت.
وی جذب اعتبار در ایران را یک هنر بسیار ارزشمند دانست و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل مشکل بودن جذب بودجه در کشور، درآمد محدود و نیاز فراوان بودجه برای عمران و آبادانی است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش حفظ و صیانت بودجه مملکت را امری بسیار دشوار دانست و بیان داشت: کارمندان بخش نوسازی مدارس باید در مصرف بودجه که ناشی از تلاش بی‌وقفه مردم است، دقت کنند.
وی افزود: مدیران و مهندسان در نوسازی مدارس باید دقت کافی را به منظور جانمایی و مکان‌یابی صحیح داشته باشند تا هیچ قسمتی از فضاهای ساخته شده بدون استفاده باقی نماند.
رئیسی با تاکید براینکه ما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم گفت: امروز مدارس زیر50 سال ساخت تخریب می‌شود در حالی که بخشی از بودجه نوسازی به مقاوم سازی مدارس اختصاص دارد.
وی تاکید کرد: در بخش مقاوم‌سازی مدارس باید تمام نکات ایمنی رعایت شود تا شاهد تلفات جانی در حوادث غیر‌مترقبه نباشیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: باید بودجه عمرانی که ‌در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد نیازهای مدارس را در ابعاد مختلف اعم از سالن ورزش، نسبت مدارس در مقاطع مختلف و تفکیک جنسیتی پاسخگو باشد.
وی نسبت هزینه عمرانی به درآمد کشور را چهار تا پنج درصد دانست و گفت: این اعتبار که حدود30 میلیارد تومان درکل کشور است باید مدیریت شود.
رئیسی تصریح کرد: 1.5 درصد از اعتبارات عمرانی همه ساله به رتبه کیفیت سازمان نوسازی مربوط می‌شود و ما امسال در کشور نسبت به این موضوع بحث ویژه‌ای داریم.
وی ادامه داد: از آغاز دولت نهم تاکنون توجه شایانی به آموزش و پرورش صورت گرفته که از ابتدای دولت، هرسال به طور متوسط اعتباری مناسب داشته‌ایم و اعتبارات نسبت به سال‌های پس از انقلاب تا آغاز دولت نهم به دو برابر رسیده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: 33 میلیون متر مربع در سال‌های پس از انقلاب تا آغاز دولت نهم به آموزش و پرورش اختصا‌ص یافته بود که با روی کار آمدن دولت مردمی و منتخب در شش سال گذشته 17 میلیون متر مربع، فضای آموزشی جدید به بدنه آموزش و پرورش اضافه شد.
وی ابراز داشت: در مقایسه اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش قم نسبت به یک دهه گذشته، می‌بینیم با اعتباری حدود 30 میلیارد تومان جهش چهار برابری داشتیم.
رئیسی افزود: ما در زمینه بازسازی و نوسازی پیشرفت خوبی در استان داشتیم اما در زمینه مقاوم سازی، گام‌های نخست را بر می‌داریم و نیازمند توجه جدی مدیران به این مهم و مصرف کردن اعتبارات در آن هستیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول