اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف بشرویه خبر داد:

برخورد با متولیان موقوفات غیرمتصرفی در بشرویه

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه نظارت بر موقوفات غیرمتصرفی را از وظایف قانونی اوقاف دانست و گفت: با متولیان موقوفات غیرمتصرفی برخورد جدی می‌شود.

برخورد با متولیان موقوفات غیرمتصرفی در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی صبح امروز در جمع متولیان موقوفات بشرویه ضمن تعهد و مدیریت دقیق نسبت به حفظ و صیانت و اجرای نیات واقفان خیراندیش به مردم اطمینان داد که اوقاف و امور خیریه نسبت به موقوفات و حفظ آن هیچگونه کوتاهی نمی‌کند.
وی افزود: شائبه ایجاد شده در بین مردم در مورد کوتاهی اوقاف نسبت به حفظ موقوفات جدید تبلیغ سوء نسبت به اوقاف است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه نظارت بر موقوفات غیرمتصرفی را نیز یکی از وظایف قانونی اوقاف دانست و اذعان داشت: با متولیان موقوفات غیرمتصرفی که نسبت به موقوفات در تولیت‌شان تفریط و افراط کنند بر اساس قانون برخورد می‌شود.
خدایی ضمن دعوت از مردم نسبت به وقف‌های جدید با رویکرد و نیات روز، خواستار سوق دادن موقوفات برای مصادیقی چون ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش آن، برگزاری مسابقات و ایام فاطمیه و اعیاد و وفیات ائمه (ع) شد.
وی اجرای نیات واقفان در ماه مبارک رمضان را در سطح شهرستان برابر با نیات مقتضی دانست و یادآور شد: به علت خشکسالی‌های پی در پی موقوفات از درآمد و عواید مطلوبی برخوردار نیستند.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه اجرای نیات واقفان را در صورت نیاز برای حفظ عین آنها در اولویت دانست و یادآور شد: مردم بدانند در صورتی که قبلا باب شده و موقوفات در ایام مقتضی هزینه می‌شده الان ممکن است بعضی از موقوفات اجرایی نشود به خاطر اینکه حفظ عین موقوفات و تثبیت مالکیت آنها در اولویت قرار دارد.
خدایی بقاع و اماکن متبرکه را یکی از محورهای ذاتی کار اوقاف دانست و یادآور شد: هیئت امنای مساجد باید نسبت به صدور احکام خود به اوقاف مراجعه کنند و در صورت عدم صدور احکام‌ آنها از سوی این اداره اعتبارات ریالی تعریف شده از سوی سازمان و اعتبارات دولتی به آنها تعلق نمی‌گیرد.
وی مدیریت و ساماندهی خادمانی که قبلا در مساجد بیمه شده‌اند ولی به وظایف اصلی خود عمل نمی‌کنند را یکی از پروژه‌های مهم پیش رو دانست.
انتهای پیام/خ30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول