اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه مسجد:

تعداد خادمان مساجد افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه مسجد با اشاره به شرایط کاری خادمان مساجد گفت: برای باز بودن درب‌های مساجد باید تعداد خادمان مساجد افزایش یابد.

تعداد خادمان مساجد افزایش یابد
حجت‌الاسلام تقی قرائتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: مسجد و انسان حکم غذا و انسان را دارد یعنی ممکن است یکسری ناهماهنگی‌هایی در مسجد باشد اما نمی‌توان گفت مسجد، مسجد نیست.
وی در مورد جذب جوانان به مساجد گفت: جوانان جامعه ما روحیه جوانی ندارند و این به فضای سیاسی و اجتماعی جامعه بازمی‌گردد.
مدیر موسسه مسجد تصریح کرد: نباید جوانی را در سن خاصی منحصر کرد بلکه منظور از جوان صرف‌نظر از سن این است که هر ممکنی را به وجود بیاورد و حتی به فکرش برسد که محال را ممکن کند.
وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی و حکومتی همانطور که به مسائل دیگری رسیده و وزارتخانه تاسیس می‌کنند به مسائل دینی هم بها دهند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند در اینصورت مساجد ما پر از جوان خواهد بود.
قرائتی با اشاره به حضور جوانان در مناسبت‌های خاص در مساجد خاطرنشان کرد: جوانان ما بی‌رغبت به مسجد نیستند بلکه شرایط سیاسی و اجتماعی جوانان را از مسجد ناامید کرده است، بنابراین تنها راهکار این است که فضای سیاسی اجتماعی را تغییر دهند تا جوانان به مسجد تشویق شوند.
وی ادامه داد: در اسلام همه چیز با نماز هماهنگ است ولی ما نماز را با همه چیز هماهنگ می‌کنیم اگر نماز در غیر مسجد به جماعت خوانده نشود و اگر سیستم آموزشی با مسجد هماهنگ باشد جوانان در مساجد شرکت می‌کنند، همانگونه که در ایام تعطیلی به مسجد روی می‌آورند.
مدیر موسسه مسجد تاکید کرد: همانطور که جوانان با قرار گرفتن در ماه رمضان و مهیا شدن فضای جامعه برای استقبال از ماه رمضان، روزه می‌گیرند و در مراسم احیا شرکت می‌کنند همانطور هم اگر فضا برای مشارکت در مسجد آماده باشد، استقبال از این خانه الهی افزایش می‌یابد.
وی در مورد رواج استفاده از رادیو در پخش اذان به جای اذان‌گو در مسجد گفت: زندگی ما غیر طبیعی است و در مسائل آموزشی و پرورشی هم به همین صورت همه به دنبال دیدن این مسائل از صدا و سیما هستند.
قرائتی ادامه داد: مسئله دیگر در زمینه قرائت قرآن و اذان این است که سبکهای خاصی به وجود آمده و همه درصدد تقلید از موذن یا قاری خاص هستند و بنابراین کسی که صدای خود را در آن حد نمی‌بیند وارد عرصه نمی‌شود.
وی راهکار این مشکل را در جلوگیری از واردات صوتی دانست و گفت: در این صورت هرکس با زبان خودش قرآن می‌خواند و اذان می‌گوید و دیگر احتیاجی به تقلید از قاری مصری یا موذن خاصی نیست.
مدیر موسسه مسجد در مورد بسته بودن درب‌های مسجد به جز در مواقع خاص اظهار داشت: امروزه هر کارمند و کارگری دولتی و رسمی شده است غیر از خادم مسجد و این ظلم به خادم است که تمام وقت مسجد را باز نگه دارد.
وی بیان کرد: تنها راه باز بودن درب مساجد این است که تعداد خادمان مسجد افزایش یابد و به ازای هر مسجد سه نفر خادم با ساعت کاری مشخص تعیین شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول