اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

موقوفات خراسان جنوبی سنددار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ وقف در استان گفت: موقوفات خراسان جنوبی سنددار می‌شود.

موقوفات خراسان جنوبی سنددار می‌شود
حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اینکه در زمینه احیای موقوفات استان باید اقدام‌های لازم انجام شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در این زمینه آشنا نبودن مردم و مسئولان به احکام شرعی مربوط به وقف است.
وی در پاسخ به این سؤال که برای فرهنگ‌سازی وقف چه برنامه‌ای دارید، گفت: از روحانیان و مبلغان دینی خواسته‌ایم که در روستاها و شهرها احکام وقف را تشریح کنند و از طریق توزیع بروشور نیز در زمینه احیای موقوفات تلاش می‌کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برای احیای موقوفات در روستاها هیئت امنای موقوفات را راه‌اندازی می‌کنیم.
گرایلی از تهیه سند برای موقوفات خبر داد و افزود: استارت آن از روستای خراشاد زده شده و پیش‌بینی می‌شود با این اقدام بخش عظیمی از مشکلات حل می‌شود.
وی همکاری مردم در شناسایی و احیای موقوفات را خواستار شد و تاکید کرد: مسائل مربوط به وقف یکی از مسائل بسیار حساس است و اقدام امام(ره) 4 ماه پس از ورود به ایران مبنی بر ابطال اصلاحات ارضی نشانگر اهمیت خاص این امر است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: 82 امامزاده در 67 بقعه استان دفن شده‌اند و علاوه بر امامزاده‌ها 75 شخصیت معنوی و عرفانی هم در این بقاع مدفون هستند.
گرایلی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد بازدید از امامزاده‌ها گفت: مزار شاه سلیمان علی، مزار آقا سید علی، مزار دره شیخان و امامزاده‌های فردوس بیشترین زائر را دارند.
وی در مورد مباحث رفاهی زائران تاکید کرد: در برخی بقاع اسکان 120 نفر را داریم اما برنامه‌های ما در مباحث عمرانی و ساخت فضاهای بیشتر ادامه دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: اسلام بعضی از دستورها و احکامی را که در ادیان گذشته وجود داشت مورد تایید قرار داده که وقف از جمله این موارد است و سابقه آن به ادیان پیش از اسلام بر می‌گردد.
گرایلی اهل بیت(ع) و علمای بزرگوار را پیشتازان فرهنگ وقف خواند و افزود: خیلی از موقوفات در طول تاریخ به ویژه در زمان حکومت پهلوی و با اجرای اصلاحات ارضی از بین رفت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول