اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حرم رضوی انجام شد؛

عمل به نیات واقفان با دقیق‌ترین بودجه موقوفاتی

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان ‌قدس رضوی گفت: آستان‌ قدس رضوی به نیات واقفان با دقیق‌ترین بودجه موقوفاتی در بین اماکن مذهبی جهان عمل می‌کند.

عمل به نیات واقفان با دقیق‌ترین بودجه موقوفاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی، سیداحمد علوی ضمن تبیین اهداف و راهبردهای سند چشم‌انداز 20 ساله‌ آستان‌ قدس رضوی، اظهار داشت: حرم مطهر رضوی اکنون کانون تشرف حدود 25 میلیون زائر در سال است و در افق سند چشم‌انداز نیز آستان قدس رضوی، آمار سالانه زائران بارگاه منور رضوی به 40 میلیون نفر می‌رسد.
وی افزود: پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی و در پرتو نظام مقدس اسلام، آستان ‌قدس رضوی تحت مدیریت آیت‌الله واعظ طبسی منشأ خدمات فراوانی در عرصه‌های گوناگون از جمله احیای موقوفات بوده است و بر همین اساس یکی از شاخصه‌های مهم این سند چشم‌انداز، آستان ‌قدس رضوی مسئله‌ اجرای نیات واقف و عمل به وقف است و باید توجه داشت که آستان ‌قدس رضوی دقیق‌ترین بودجه موقوفاتی در بین اماکن مذهبی جهان اسلام را داراست.
وی تصریح کرد: این بدان معناست که در سند چشم‌انداز بحث موقوفات، آینده‌ و فرآیند اجرایی آن‌ها به شکل کاملا دقیق و تدوین ‌شده‌ای مشخص شده است.
علوی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم آستان قدس رضوی، احیا و عمران موقوفات بوده است، افزود: برخی از افراد با نیات ناسالم در دوران گذشته به تصرف عدوانی موقوفات پرداخته و نیات واقف را نادیده گرفتند، لیکن با فعالیت‌های انجام شده در سال پس از انقلاب اسلامی، در حال حاضر می‌توان ادعا کرد که نیات واقفان به صورت دقیق استخراج شده و به درستی به آن عمل می‌شود.
علوی اظهار داشت: حرکت بعدی در این زمینه تعیین محدوده‌های موقوفات بوده است که با مستندسازی موقوفات صورت پذیرفت، پس از این ضمن حفاظت و صیانت از آن‌ها تمام اراضی کشاورزی و مسکونی در مرحله‌ عمران و آبادانی قرار گرفته و در پرتو این عمران و توسعه‌ موقوفات عوائد و درآمد آنها تحصیل و صرف نیات واقف و امور وقف می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول