اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

مبلغان دینی موقوفات را شناسایی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: روحانیون و مبلغان دینی اعزامی به روستاها موقوفات را شناسایی و در راستای به روز کردن آن پیش روند.

مبلغان دینی موقوفات را شناسایی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی بر تبیین جایگاه وقف و بقاع متبرکه توسط سخنرانان در لیالی قدر تاکید کرد؛ شب قدر در تعلیمات اسلامی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
گرایلی ادامه داد: با توجه به وجود موقوفاتی که نیات آنها در ماه رمضان به ویژه عزاداری حضرت علی (ع) در شب‌های قدر است، سخنرانان و مبلغین در این ماه مبارک به ویژه شب‌های قدر همزمان با ضربت خوردن بزرگ‌ترین واقف جهان، الگوی واقفان و خیرین حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را به مسئله مهم و سنت حسنه و میراث جاویدان یعنی مسئـله وقـف بپردازند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از روحانیان خواست: با بیان آیات و روایات در راستای مسایل وقف، موقوفات، ارزش ماندگاری آن در دو جهان، گسترش فرهنگ غنی وقف، استفاده صحیح از موقوفات به جا مانده، همکاری با ادارات اوقاف و امور خیریه، حفظ و احیا موقوفات و همچنین حضور در امامزادگان استان و همکاری و مشارکت مردم در ساماندهی اماکن متبرکه گامی بزرگ و معنوی در این راستا برداشته شود.
گرایلی اضافه کرد: روحانیون و مبلغ اعزامی به روستاها باید موقوفات را شناسایی و در راستای به روز کردن  آن پیش روند.
وی ادامه داد: وقف چشمه‌سار جاری  و احسان ماندگاری است که برای همیشه  است و برای حفظ آن باید با قوانین مربوط به وقف و موقوفات آشنا باشیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: عمران و آبادانی بقاع متبرکه نیازمند حرکت عمومی و مجاهدانه است و همت مردم و مسئولان را می‌طلبد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول