اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون نهبندان خبر داد:

تشکیل 7 تعاونی در شهرستان نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون نهبندان از تشکیل و راه‌اندازی تعداد 7 تعاونی در گرایش‌های مختلف خدماتی، عمرانی و تولیدی از شهریورماه سال گذشته تا کنون در این شهرستان خبر داد.

تشکیل 7 تعاونی در شهرستان نهبندان
حمید بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون اظهار داشت: از شهریور سال گذشته تا کنون تعداد هفت جلسه و گردهمایی ترویجی در نهبندان برگزار شده است.
وی هدف از برگزاری جلسات و گردهمایی‌های ترویجی را اشاعه و ترویج فرهنگ تعاون و تشویق مردم برای تشکیل تعاونی‌های کارآفرین دانست و تصریح کرد: جلسه هیئت موسس تعاونی توسعه و عمران نهبندان از جمله مهم‌ترین اینگونه جلسات به شمار می‌رود.
رئیس اداره تعاون نهبندان به برگزاری هشت پودمان آموزشی اشاره کرد و افزود: این نهاد در راستای برگزاری این پودمان‌های آموزشی برای قبول‌شدگان هر دوره گواهینامه آموزشی صادر می‌کند.
بهادری ادامه داد: این پودمان‌ها از قبیل آشنایی با قوانین تعاونی ویژه مدیران و بازرسان، اصول حسابداری و تنظیم بودجه در شرکت‌های تعاونی، آشنایی با وظایف هیئت موسس، اصول و اندیشه‌های تعاون و نقش مدیریت در تعاونی‌ها برگزار شده و می‌شود.
وی از تشکیل تعداد هفت تعاونی در طی شهریورماه سال گذشته تا کنون در نهبندان خبر داد و گفت: این تعاونی‌‌ها در گرایش‌های مختلف خدماتی، عمرانی و تولیدی راه‌اندازی شده است.
رئیس اداره تعاون نهبندان با بیان اینکه اشتغال ثبت شده در راستای تشکیل شرکت تعاونی‌های مختلف تاسیس شده، تعاونی‌های موجود و مسکن مهر تعداد 89 نفر است، اظهار داشت: 36 مجمع اعم از مجامع عمومی سالیان عادی، عادی به طور فوق‌العاده و فوق‌العاده در این شهرستان برگزار شده است.
بهادری اضافه کرد: تعداد 33 مورد نظارت از تعاونی‌ها (فرم‌های نظام نظارت عمومی و نظارت مالی) انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته و جاری به روزرسانی و ثبت اطلاعات مورد نظر در سامانه‌های جامع وزارت تعاون صورت پذیرفته است، تصریح کرد: این به روزرسانی و ثبت اطلاعات مورد نظر شامل سامانه تشکیل تعاونی، سامانه نظارت جامع بر تعاونی‌ها، سامانه نظارت بر تعاونی‌های مسکن مهر و سامانه رصد در ارتباط با ثبت اشتغال است.
رئیس اداره تعاون نهبندان انجام بازدیدهای متعدد و مکرر از تعاونی‌ها، تلاش به منظور حل مشکلات، کمک در برگزاری مجامع، شرکت در مجامع تعاون‌ها و معرفی تعاونی‌ها برای اعطای تسهیلات را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این نهاد دانست.
بهادری دیدار پرسنل و جمعی از تعاونگران با امام جمعه و فرماندار، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های تعاون، تقدیر از تعاونی‌های برتر، شرکت در نماز جمعه، برگزاری مسابقه تعاون و نشست مطبوعاتی را از عمده برنامه‌های هفته تعاون در نهبندان عنوان کرد.
وی از افتتاح شرکت تعاونی علمی کاربردی نهبندان در هفته تعاون خبر داد و افزود: ساختمان تعاونی سهام عدالت شهرستان نیز در این هفته کلنگ‌زنی می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول