اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد هفته تعاون خراسان جنوبی خبر داد:

افتتاح 17 پروژه تعاون شهری خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد هفته تعاون از افتتاح 17 پروژه تعاون شهری استان در هفته تعاون سال جاری خبر داد.

افتتاح 17 پروژه تعاون شهری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون خراسان جنوبی، مجید امینی بر اهمیت بخش تعاون در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و اظهار داشت: تعاونی‌ها نقش پر رنگی در شکوفایی اقتصاد جامعه دارد و به همین خاطر ترویج و تشکیل تعاونی‌ها مهم است.

وی با اشاره به این که تعاونی‌ها می‌توانند فرهنگ جمع‌گرایی را در جامعه رواج دهند، افزود: هدف از تشکیل تعاونی‌ها دستیابی به بهینه‌ترین شکل تولید و توزیع و مصرف است و در دین اسلام هم بر اهمیت کار تعاونی و دسته‌جمعی تاکید شده است.

مدیر کل تعاون خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ستاد هفته تعاون حدود دو ماه پیش تشکیل شده است، یادآور شد: از تاریخ 13 شهریورماه تا 19 شهریور ماه به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.

حسین خوشایند از برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر در هفته تعاون خبر داد و تصریح کرد: در این همایش از 10 تعاونی برتر استان تجلیل به عمل می‌آید.

وی اذعان داشت: در حال حاضر یک هزار و 750 تعاونی و تعداد 15 اتحادیه در سطح استان فعال هستند که اکثر آنان در دولت نهم و دهم شکل گرفته‌اند.

مدیر کل تعاون خراسان جنوبی گفت: تعداد 180 تعاونی در گرایش‌های مختلف از سال گذشته تا کنون تشکیل شده‌اند که زمینه اشتغال یک‌هزار و300 نفر را فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 3 هزار و 500 واحد مسکن تحویل اعضا شده است، خاطرنشان کرد: امید است در شهریورماه امسال نیز تعداد 4 هزار و 500 واحد مسکن مهر دیگر تحویل اعضا شود.

خوشایند ادامه داد: تعداد 17 هزار و 500 واحد مسکن مهر در قالب 160 تعاونی در حال ساخت است که تا کنون بالغ بر 300 میلیارد تومان در بحث مسکن مهر توسط تعاونی‌ها هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.
انتهای پیام/ص30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول