اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون استان بوشهر خبر داد:

تشکیل 56 درصد تعاونیها در دولت‌های نهم و دهم

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون استان بوشهر گفت: 56 درصد تعاونیهای استان بوشهر در دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته است.

تشکیل 56 درصد تعاونیها در دولت‌های نهم و دهم
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اصغر جعفری یکشنبه شب در جلسه شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: هم اینک سه هزار و  527واحد تعاونی با 771 هزار نفر عضو و اشتغال 38 هزار نفر در استان بوشهر فعال هستند.
جعفری ادامه داد: از این تعداد تعاونی در قبل از انقلاب تنها 16تعاونی و بعد از انقلاب تا قبل از دولت نهم یکهزار و 566 واحد تعاونی و در آغاز دولت نهم تا امروز نیز یکهزار و 945تعاونی معادل 56درصد شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: پارسال این اداره تعهد اشتغال 804نفر را برعهده داشت که با 150درصد رشد توانستیم 2 هزار و 130فرصت شغلی را در این استان فراهم کنیم.
جعفری اصل 44قانون اساسی را تولد دوباره تعاون ذکر کرد و گفت: در سفر سوم هیئت دولت به استان بوشهر 400میلیارد ریال اعتبار مصوب برای بخش تعاون داریم که امیدواریم با ارایه طرح‌های مناسب بتوانیم سهم این استان را در این بخش جذب کنیم.
وی در مورد مسکن مهر نیز افزود: دراین بخش 39 هزار نفر در تعاونیهای 13گانه مسکن مهر ثبت نام کردند که از این تعداد 12هزار نفر واجد شرایط معرفی شدند و اکنون نیز شش هزار و 600 واحد مسکونی از تسهیلات مسکن مهر استفاده و در دست ساخت است.
جعفری گفت: دشتی در بحث مسکن مهر در استان پیشتاز است و 144 واحد مسکن در هفته دولت سال جاری افتتاح و سایر واحدها نیز پس از آن افتتاح می‌شود.
وی اضافه کرد: در گناوه نیز 340 واحد در حال احداث است و در تنگستان نیز 33 واحد در هفته تعاون افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان سال شاهد به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های مهر در سطح استان باشیم و تا پایان سال آینده تمام پرونده‌های مسکن مهر در استان بسته شود.
مدیرکل تعاون استان بوشهر با قدردانی از نهادها و بانک‌ها گفت: همکاری خوب شهرداری‌ها و بانک‌های عامل به ویژه بانک مسکن جای قدردانی دارد.
جعفری با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان بیان داشت: تعاونی‌های مرز‌نشینان در مقابل صادرات می‌توانند واردات انجام دهند ولی بعضی از تعاونی‌ها قدرت صادرات ندارند. وی در ارتباط با پیمان‌های ارزی عنوان داشت: پیمان‌های ارزی که مختص مردم مرزنشین استان بوشهر است توسط بعضی از دلالان در جنوب و شمال کشور به فروش می‌رسد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول