اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون نور خبر داد:

پرداخت تسهیلات4.270 میلیارد تومانی به تعاونی‌های نور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون نور از پرداخت 4 میلیارد و 270 میلیون تومان تسهیلات از طرف بانک توسعه تعاون شهرستان به شرکت‌های تعاونی خبر داد.

پرداخت تسهیلات4.270 میلیارد تومانی به تعاونی‌های نور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته دولت، فاز اول شرکت تعاونی کشت و صنعت سبز کرسی بلده به بهره‌برداری رسید.
احمد مقصودی رئیس اداره تعاون نور در این مراسم بیان داشت: این شرکت تعاونی یک پروژه بزرگ ملی است که فاز اول آن در زمینی به مساحت 31 هکتار با کاشت درختان سیاه ریشه و گیاهان دارویی به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار داشت: این پروژه برای 155 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند که در این فاز برای 14 نفر شغل ایجاد شده است.
 رئیس اداره تعاون نور خاطرنشان کرد: در فاز نخست این پروژه، هشت میلیارد و 860 میلیون ریال اعتبار هزینه شده که هفت میلیارد ریال توسط اعضا تامین و بقیه تسهیلات بانکی است.
مقصودی اضافه کرد: در فازهای بعدی این شرکت در زمینه پرورش ماهی قزل آلا، پرورش شتر مرغ، پرورش گاو و گوسفند فعال میشود که واحد پرورش ماهی این شرکت در مساحت یکهزار و 50 متر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: در بخش دامپروری و پرورش شتر مرغ که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد در حال حاضر کار جاده‌سازی و احداث پل به اتمام رسیده و به‌طول چهار کیلومتر نیز لوله‌گذاری برای آبرسانی انجام شده است.
 رئیس اداره تعاون نور از افتتاح پروژه‌های تعاونی در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: از جمله شرکت تعاونی پرورش ماهی قزل آلای لاویج نور در روستای کیاکلای لاویج است که اعضای شرکت تعاونی از فارغ‌التحصیلان بیکار شهرستان هستند و هشت نفر مشغول به‌کار شدند.
وی اظهار داشت: برای ارتقای بخش تعاون نمایشگاهی نیز در کنار این پروژه دایر شده و آماده بازدید علاقمندان به صنعت آبزی‌پروری است.
مقصودی میزان سرمایه‌گذاری این شرکت را یکهزار و 800 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: 450 میلیون ریال تسهیلات و بقیه توسط اعضا تامین شد.
 رئیس اداره تعاون نور از پرداخت 4 میلیارد و 270 میلیون تومان تسهیلات از طرف بانک توسعه تعاون شهرستان به شرکت‌های تعاونی خبر داد و افزود: این اعتبارات از محل کمک‌های فنی و اعتباری وزارت تعاون و منابع داخلی بانک توسعه تعاون تامین و برای 823 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.



*بهره‌برداری 2 پروژه تعاونی در بلده نور
همچنین به مناسبت هفته دولت، دو پروژه تعاونی تولیدی و عمرانی در بلده نور با اعتبار 13 میلیارد و860 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.
پروژه شرکت تعاونی کشت و صنعت سبز کرسی بلده با اعتبار هشت میلیارد و 860 میلیون ریال و ساختمان آتش نشانی بلده با اعتبار پنج میلیارد ریال بهره‌برداری شد.
فرماندار نور در مراسم افتتاح این پروژه‌ها بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، تولیدی، تعاونی و خدماتی را هدیه دولت عدالت محور و مهرورز به ملت ایران دانست و افزود: این پروژه‌ها نماد خدمات‌رسانی دولت به ملت است.
 عبدالغدیر مشایخی اظهار داشت: هفته دولت فرصت ویژه‌ای است تا تعدادی از پروژه‌ها و طرح‌هایی را که در طول سال اجرا شده‌اند به سرانجام رسانده و برای استفاده عموم مردم مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
وی پشتوانه مردمی را از ویژگی‌های انقلاب و دولت دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت اسلامی و وجه تمایز آن از دیگر دولت‏ها برخورداری از پشتوانه بزرگ مردمی است چراکه خدمت‌گزاران آن، از میان مردم برخاسته و برای خدمت به این افراد وارد عرصه شده‏اند.
فرماندار نور با اشاره به سیاه‌نمایی دشمن درباره اقدامات چشمگیر دولت تاکید کرد: دشمن سعی دارد با سیاه‌نمایی و خدشه‌دار کردن آمار و اطلاعات مربوط به اقدامات انجام شده ضمن تشویش افکار عمومی آنها را ناامید کند.
مشایخی گفت: امروز بزرگ‌ترین افتخار مسئولان اجرایی عمل به فرامین مقام معظم رهبری است و همه ما باید در راستای عمل به منویات ایشان حرکت کنیم.
وی به افتتاح پروژه‌های بلده اشاره کرد و بیان داشت: با افزایش خدمات‌رسانی در این بخش مشکل بیکاری با اشتغال‌زایی رفع و در ادامه از مهاجرت جوانان منطقه به شهرستان‌های همجوار جلوگیری خواهد کرد.
فرماندار نور به بهره‌برداری از ساختمان آتش‌نشانی این بخش اشاره کرد و افزود: با توجه به فاصله این بخش با مرکز شهرستان و شهرستان‌های همجوار ضرورت این امر احساس شده بود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول