اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح شرکت تعاونی کشاورزی اطلس شوسف نهبندان

خبرگزاری فارس: در چهارمین روز از هفته دولت شرکت تعاونی تولید کشاورزی و دامپروری اطلس شوسف نهبندان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح شرکت تعاونی کشاورزی اطلس شوسف نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مدیر جهاد کشاورزی نهبندان شنبه‌شب در آیین افتتاح این شرکت تعاونی اظهار داشت: طی سال جاری تعداد پنج شرکت تعاونی تولید کشاورزی و دامپروری در این شهرستان تاسیس و فعالیت خویش را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه تاکنون در شرکت تعاونی تولید کشاورزی و دامپروری اطلس شوسف 100 نفر عضو شدند، تصریح کرد: سرمایه نقدی این شرکت تعاونی در حال حاضر مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان ادامه داد: طبق پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده ظرفیت عضوگیری و سهام‌دار شدن افراد در این شرکت از 100 نفر به 150 نفر ارتقا یافت.
خیرخواه با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 38 تعاونی تولید زیر نظر این مدیریت در حال انجام فعالیت هستند، افزود: از جمله شرکت‌های تعاونی‌های موفق این شهرستان می‌توان به شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد، تعاونی زنان پرورش‌ دهنده دام و طیور نهبندان، مجتمع گلخانه‌داران، نخل‌کاران دهسلم و تعاونی تولید اطلس شوسف اشاره کرد.
در ادامه با حضور فرماندار، امام جمعه نهبندان و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان سه پروژه خط انتقال آب چاه‌های کشاوری بخش شوسف نهبندان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان در آیین بهره‌برداری از طرح انتقال آب چاه‌ کشاورزی منطقه چاهداز گفت: در مجموع سه پروژه انتقال آب در چاه‌های کشاورزی بخش شوسف به میزان 10 کیلومتر عملیات خطوط انتقال آب انجام شده است.
خیرخواه با با بیان اینکه برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد 800 میلیون ریال هزینه شده است، اظهار داشت: اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را افزایش راندمان آبیاری دانست و تصریح کرد: اجرای خطوط انتقال آب سبب می‌شود بیلان عملکرد آب تا 75 درصد ارتقا یابد.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اجرای طرح‌های انتقال آب را عاملی مهم و موثر در جلوگیری از هدر رفت آب عنوان کرد و افزود: اجرای بیشتر این طرح‌ها در اراضی و چاه‌های کشاورزی نهبندان یکی از برنامه‌های در دستور کار و با اولویت این مدیریت به شمار می‌رود.
وی از افتتاح 56 پروژه عمرانی در قالب طرح‌های آموزش و ترویج، بهبود تولیدات دامی ،اداره بهبود تولیدات گیاهی، صنایع و مکانیزاسیون، امور فنی و زیربنایی و امور اراضی طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.
خیرخواه با اشاره به اینکه برای این تعداد طرح اعتباری معادل 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و تسهیلاتی صرف شده است، گفت: تعداد 4 هزار و 89 خانوار از محل افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول