اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون کشور:

توانمند کردن تعاونی‌ها هدف صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون کشور گفت: هدف از ایجاد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در بخش تعاون، ایجاد شرکت‌های تعاونی جدیدی و نقش دیگر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری توانمند کردن شرکت‌های تعاونی موجود در فعالیت‌های خود است.

توانمند کردن تعاونی‌ها هدف صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا موتمنی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون استان اصفهان بیان داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در واقع یک نهاد مالی و اعتباری منحصر به فردی است که بر اساس تبصره یک بند "و" ماده 9 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است.
وی ادامه داد: مطابق با اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 1387 علاوه بر ایجاد بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز تاسیس شد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون کشور اظهار داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در مرداد ماه سال گذشته تاسیس شده است.
وی با اشاره به وظیفه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، جهت توسعه بخش تعاون و برای جلوگیری از مشکلات این بخش از طریق اعتبار سنجی متقاضیان به صدور انواع ضمانت‌نامه اقدام می‌کند.
موتمنی با اشاره به نقش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تصریح کرد: هدف از ایجاد این نوع صندوق در بخش تعاون ایجاد شرکت‌های تعاونی جدیدی و نقش دیگر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، توانمند کردن شرکت‌های تعاونی موجود در فعالیت‌های خود است.
وی ادامه داد: در این مدت یک سال که از تاسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون می‌گذرد، سعی بر این بوده که این صندوق بسط و گسترش داده شود که در همین ارتباط صندوق به صورت بالنده و فعال به صدور انواع ضمانت‌نامه در سراسر کشور پرداخته است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون کشور به تشریح ساختار این صندوق پرداخت و گفت: مجمع عمومی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون متشکل از هفت نفر از اعضای کابینه هیئت دولت است.
وی ادامه داد: پس از مدت شش ماه که از تاسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون گذشت وارد چرخه صدور انواع ضمانت‌نامه در کشور شدیم.
موتمنی اظهار داشت: در حال حاضر تمام شرکت‌های تعاونی سراسر کشور این صندوق را به دلیل صدور کم و بیش انواع ضمانت‌نامه برای آن‌ها از طرف صندوق به خوبی می‌شناسند و با آن آشنایی کامل دارند.
وی افزود: برای توسعه فعالیت‌های صندوق در کشور باید در شهرها حضور این صندوق گسترش پیدا می‌کرد، در نتیجه با درج اطلاعیه‌هایی که در روزنامه قرار داده شد، شروع به ایجاد نمایندگی در کشور کردیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون کشور اضافه کرد: در حال حاضر استان اصفهان دارای دو نمایندگی در زمینه تاسیس صندوق ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری بخش تعاون شده که تعداد این نمایندگی‌ها در شهرهای بزرگ این استان در آینده نزدیک افزایش داده می‌شود.
وی به تشریح وظیفه نمایندگی‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون پرداخت و بیان داشت: وظیفه این نمایندگی‌ها این است که اطلاعات متقاضیان را جمع‌آوری کرده و به تهران یعنی صندوق اصلی فرستاده تا برای موضوع اعتبار سنجی متقاضیان و بررسی اهلیت متقاضیان تصمیم‌گیری شود.
مو تمنی افزود: نمایندگی‌های صندوق در سراسر کشور حق دریافت هیچ‌گونه وجهی از متقاضیان ندارند و رابطه صندوق و نمایندگی‌ها در قالب قراردادهایی تنظیم می‌شود و برای آنها در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند از طرف صندوق تسهیلاتی پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: در بخش تعاون ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و ما باید برای شدت بخشیدن توسعه این صندوق از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کنیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون کشور از انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون سخن گفت و تصریح کرد: انواع ضمانت‌نامه صادره از سوی صندوق شامل ضمانتنامه اعتباری، شرکت در مناقصه یا مزایده، حسن انجام کار، استرداد پیش پرداخت، استرداد کشور وجه‌الضمان، گمرکی و ضمانت‌نامه متفرقه است.
وی به دیگر وظایف صندوق پرداخت و ادامه داد: تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها، تعهدات، مطالبات، معاملات شرکت‌های تعاونی، تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز رسمی از طرف بانک مرکزی به شرکت‌های تعاونی از دیگر وظایف این صندوق در بخش تعاون است.
مو تمنی افزود: بخشی دیگر از وظایف و موضوع فعالیت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون؛ ارزیابی، رتبه‌بندی و تحلیل ریسک ذی‌نفعان ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌ها و جلب همکاری شرکت‌های تعاونی و مؤسسات بین‌المللی، ارزیابی و رتبه‌بندی سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و خریداران، جلب همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و مؤسسات مالی اعتباری داخلی و خارجی و همکاری متقابل در تحقق اهداف صندوق است.
 
* 5 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در اقتصاد کشور به عهده بخش تعاون است
حمیدرضا فولاد گر در این جلسه با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در استان اصفهان  گفت: راهی که برای گسترش تعاونی‌ها باز شده برای اجرای بهتر و در راستای اصل 44 قانون اساسی باشد.
وی ادامه داد: تاسیس این دفاتر نمایندگی باید منجر به رسیدن سهم بخش تعاون به اقتصاد ملی کشور و پویایی آن شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه هدف‌گذاری در پایان افق چشم‌انداز بخش تعاون کشور باید نقش نخست اقتصاد را در منطقه داشته باشد.
وی ادامه داد: دولت در بخش تعاون بیش از 30 درصد نباید سرمایه‌گذاری کند و مابقی به عهده بخش‌های خصوصی و غیر دولتی است.
فولاد گر افزود: پنج درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در اقتصاد کشور به عهده بخش تعاون است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید سهم بخش تعاون در تولید ناخالص ملی کشور به 25 درصد برسد.

* 25درصد از اعتبارات سرمایه‌ای استان اصفهان به بخش تعاون داده شد
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان با اشاره به کاهش تکدی‌گری‌های دولت بیان داشت: در زمینه کوچک سازی دولت شرکت تمام مردم در فعالیت‌های اقتصادی در قالب بخش تعاونی باید با برنامه‌ریزی‌های منظمی صورت بگیرد.
سید کمال میر هادی به پیشینه بخش تعاون در استان اصفهان پرداخت و گفت: شرکت‌های تعاونی‌ به عنوان زیربنا و شالوده بخش اقتصادی تشکیل شده و استان اصفهان در کشور از سال 84 تاکنون در زمینه تشکیل شرکت‌های تعاونی چیزی بالغ بر یک‌صد و 17 درصد  رشد داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به نمودار رشد شرکت‌های تعاونی در استان به این نتیجه می‌رسیم که مطابق با سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و به دنبال برنامه‌های اجرایی دولت در حمایت از تأمین سرمایه‌گذاری مورد نیاز بخش تعاونی در قالب بنگاه‌های اقتصادی این اعمال موجب شده که مردم به این بخش روی بیاورند.
 وی افزود: مبنای این اقدامات و حضور مردم در این عرصه که تشکیل و توسعه بخش اقتصادی است موجب شده تا یک رشد قابل توجهی در استان اصفهان نسبت به 30 سال گذشته اتفاق بیفتد.
میر هادی تصریح کرد: در جهت تقویت تشکل‌های تعاونی و حمایت از این مجموعه‌ها برای رسیدن به یک توسعه اقتصادی خوب بخش تعاون استان اصفهان دو مشکل جدی داشته که یکی از موارد این است که سهم اعتبارات بخش تعاون از اعتبارات مصوب استان مشخص نبوده است و دیگر مشکلی موجود بوده، عدم امکان استفاده شرکت‌های تعاونی در زمینه تأمین بسته‌های مورد نیازشان بوده که در نهایت توانستند بعد از تصویب و ابلاغ به بانک‌ها معرفی شوند.
وی به اتفاق مهمی در بخش تعاون اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از مهم‌ترین اتفاقاتی که در سال جاری در استان اصفهان روی داد این نکته است که 25 درصد از اعتبارات سرمایه‌ای استان به بخش تعاون اختصاص داده شد.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول