اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاونیهای مصرف فرهنگیان خراسان رضوی:

یارانه‌ای به بخش تعاون تعلق نمیگیرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای مصرف فرهنگیان خراسان رضوی گفت: به علت اینکه هیچ یارانه‌ای به بخش تعاون تعلق نمیگیرد قیمت برخی از کالاها کمی افزایش یافته است.

یارانه‌ای به بخش تعاون تعلق نمیگیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا رهنما ظهر امروز در نشست خبری مدیران تعاونیهای برتر استان اظهار داشت: این اتحادیه در سال 70 با سرمایه‌ای بالغ بر 69میلیون ریال در یک مکان استیجاری شروع به فعالیت کرد.
وی افزود: در حال حاضر این اتحادیه دارای 24تعاونی عضو در سطح استان است و 160هزار عضو فرهنگی دارد که 40 هزار نفر در مشهد مشغول به فعالیت هستند و با سرمایه‌ا‌ی 13میلیارد ریال کار خود را ادامه میدهد.
وی در مورد عمده‌ترین فعالیت‌های این تعاونیها بیان داشت: خرید، فروش و تهیه مایحتاج اعضای تحت پوشش تعاونی و تهیه اقلام مصرفی و لوازم خانگی و به طور کلی تهیه هرآنچه که مورد نیاز خانواده‌ها است از جمله این فعالیت‌ها است.
وی در مورد علت گرانی برخی اقلام موجود در تعاونیها نسبت به بازار گفت: تا چند سال گذشته به علت اینکه اجناس توسط وزارت بازرگانی و دولت توزیع میشد مشکل چندانی وجود نداشت.
رهنما ادامه داد: اما بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به علت شفاف‌سازی یارانه‌ها و کمرنگ شدن کالاهای یارانه‌ای در تعاونیها از آنجا که مردم تعاونیها را با کالاهای یارانه‌ای میشناختند مشکلات کمی به وجود آمد و به علت اینکه هیچ یارانه‌ای به بخش تعاون تعلق نمیگیرد قیمت کمی افزایش پیدا کرد.
وی افزود: همچنین در تعاونیها 4درصد مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که این مالیات در بازار نیست و همین امر سبب ارزان‌تر شدن برخی کالاها در بازار شده است.
وی ورود بیش از حد کالاهای چینی در بازار کشور را یکی از مشکلات اصلی تعاونیها دانست و گفت: مشکل عمده سیستم توزیع بحث کالاهای چینی است که با قیمت پایینی وارد بازار میشوند و تا حدودی توانسته‌اند بازار را در اختیار خود بگیرند.
مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای مصرف فرهنگیان خراسان رضوی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات تعاونیهای مصرف کمبود نقدینگی در کشور است و اتحادیه‌ها به علت نداشتن انبارهای مناسب نمیتوانند کالاها را به صورت انبوه خریداری کنند که در این حالت وجود واسطه‌ها سبب میشود کالاها با قیمت بالاتر به دست مصرف‌کننده برسد.
وی ادامه داد: اگر تسهیلات ارزان‌قیمت توسط دولت در اختیار تعاونیها قرار گیرد و این واسطه‌ها حذف شوند میتوان به آن سهم 25درصدی که برای تعاونیها در نظر گرفته شده است رسید.
وی با اشاره به اینکه این تعاونی در سال جاری به عنوان تعاونی برتر استان انتخاب شده است، گفت: اتحاد و همدلی اعضای هیئت مدیره با کارکنان و داشتن نیروهای باتجربه از علت‌های اصلی این موفقیت بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول