اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مهر ماه سال‌جاری؛

تحصیل دانشجویان معلول مراکز غیرانتفاعی رایگان می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: تحصیل دانشجویان معلول مراکز غیرانتفاعی از مهر ماه سال جاری رایگان می‌شود.

تحصیل دانشجویان معلول مراکز غیرانتفاعی رایگان می‌شود
حمیدرضا پوریوسف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در مراکز غیرانتفاعی و نیز توسعه نیازهای این قشر برای ادامه تحصیل، در آئین‌نامه اجرایی برنامه پنجم توسعه مقرر شد که تمام هزینه‌های تحصیل دانشجویان مراکز غیردولتی پرداخت شود.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: در گذشته‌ بخشی از هزینه‌های تحصیل دانشجویان معلول از سوی بهزیستی پرداخت می‌شد که با تصویب این آئین‌نامه در برنامه پنجم توسعه امیدواریم از ابتدای مهر ماه سال جاری شاهد ارائه خدمات ادامه تحصیل به دانشجویان معلول به صورت رایگان باشیم.
پوریوسف در ارتباط با تعداد دانشجویان معلول در استان گفت: در 10 سال اخیر تعداد دانشجویان معلول در سطح استان خراسان رضوی چهار برابر شده است و در حال حاضر در استان خراسان رضوی نزدیک به یکهزار دانشجوی معلول در دانشگاه‌های استان به ادامه تحصیل مشغول هستند.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در ارتباط با سرانه معلولان استان در امر توانبخشی اظهار داشت: در این ارتباط نمی‌توان به یک عدد مشخص اشاره داشت چرا که هنوز خدماتی که به معلولان داده می‌شود با نیاز و خواسته‌های آنان فاصله بسیاری دارد.
وی با اشاره به افزایش هزینه‌های در حوزه توانبخشی ادامه داد: هزینه‌های توانبخشی به معلولان در این چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و در حالی که اعتبارات بهزیستی رشد مطلوب نداشته است.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر دور شدن این سازمان از وظیفه اصلی خود در ارتباط با توانبخشی با توجه به خدمات پیشگیرانه این سازمان و کمرنگ شدن ارائه خدمات در حوزه توانبخشی اظهار داشت: آنچه که مسلم است بهزیستی در چند سال اخیر نگاه عمیقی به برنامه‌های پیشگیرانه با توجه به اهمیت این امر به منظور جلوگیری از بروز معلولیت‌ها داشته است.
وی تاکید کرد: برنامه‌های پیشگیری بهزیستی در جلوگیری از بیماری‌ها و معلولیت‌ها مانعی برای اجرای برنامه‌های توانبخشی به معلولان در این سازمان نیست و در این ارتباط می‌توان گفت که هم راستا با توسعه برنامه‌های پیشگیری، برنامه‌های توانبخشی نیز توسعه قابل توجه داشته است.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی پیشگیری را با ارزش‌ترین برنامه در جلوگیری از معلولیت‌ها و در نهایت صرف هزینه‌های سنگین برای درمان و یا توانبخش معلولان دانست و افزود: در حال حاضر بهزیستی در حوزه پیشگیری برنامه‌هایی در حوزه غربال‌گری نوزادان، اجرای برنامه تنبلی چشم کودکان و نیز اجرای برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیک در سطح استان اجرا می‌کند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول