اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان بهزیستی هرمزگان عنوان کرد:

توجه ویژه بهزیستی به بازتوانی زنان سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر امور بانوان و خانواده بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ‌جاری تعداد 23 نفر از زنان سرپرست خانوار بازتوان و از پوشش خارج شده‌اند، گفت: در راستای بازتوانی زنان سرپرست خانوار برنامه‌های خود را بر ایجاد تخصص و اشتغال برای این قشر متمرکز کرده‌ایم.

توجه ویژه بهزیستی به بازتوانی زنان سرپرست خانوار
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهناز راشدی ظهر امروز طی جلسه‌ای با حضور مسئولان بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه فعالیت‌های دفتر امور زنان و خانواده در مجموع با هدف توانمندسازی و سپس بازتوانی زنان سرپرست خانوار صورت میگیرد، اظهار کرد: البته در افراد زیر پوشش بالای 60 سال نمیتوان طرح‌های بازتوانی را اجرایی کرد و بنابراین اینگونه افراد از طرف سازمان به مراکز حمایتی غیردولتی معرفی میشوند.
وی با بیان اینکه بازتوانی برای افراد سالم و جوان‌تر اجرایی میشود، بیان کرد: در حال حاضر تعداد چهار هزار و 19 خانوار در این حوزه از طرف سازمان بهزیستی مستمری دریافت میکنند.
مسئول دفتر امور بانوان و خانواده بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه خدمات برای این قشر از مددجویان از طریق مراکز دولتی و غیر‌دولتی دارای مجور بهزیستی صورت میگیرد، افزود: عمده مشکل زنان سرپرست خانوار در استان مبحث مسکن، اشتغال، بیسوادی، عدم تخصص و مهارت‌های لازم است.
راشدی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر پشت نوبت و متقاضی برای دریافت در بخش امور زنان و خانواده داریم و از آنجایی که نباید تعداد افراد مستمری بگیر از عدد چهار هزار و 19 نفر عبور کند تنها راه پوشش افراد پشت نوبتی جایگزین کردن آنها با تحت پوششان فعلی است.
وی تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که افراد پشت نوبتی تمام خدمات معمول در بخش زنان سرپرست خانوار را به جز دریافت مستمری دریافت میکنند.
این مسئول ابراز داشت: زنان سرپرست خانوار کنونی زیر پوشش در صورت ازدواج، توانمند شدن، فوت و یا خروج از استان از پوشش خارج میشوند.
راشدی در این راستا گفت: طی سال گذشته تعداد 250 نفر را جایگزین کرده‌ایم که این رقم در سه ماهه نخست سال ‌جاری نیز به 89 نفر رسیده است.
مسئول دفتر امور بانوان و خانواده بهزیستی هرمزگان همچنین از بازتوانی تعداد 23 نفر از زنان سرپرست خانوار در سه ماهه نخست سال‌ جاری خبر داد.
وی دلیل عمده افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار در استان را وجود مسایلی همانند فوت همسر و طلاق عنوان کرد.
راشدی در ادامه به معرفی طرح‌های در دست اجرای دفتر امور بانوان و خانواده بهزیستی پرداخت و طرح گروه‌های همیار، طرح بیمه اجتماعی روستایی و عشایری، طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در شهرها، طرح بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان و دانش‌اموزان و طرح فقرزدایی با رویکرد اجتماعی در بافت‌های  فرسوده و حاشیه‌ای را از جمله این طرح‌ها معرفی کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول