اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار فردوس خبر داد:

شناسایی 400 کارگر فصلی و ساختمانی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان فردوس از شناسایی بیش از 400 کارگر فصلی و ساختمانی در این شهرستان خبر داد.‌

شناسایی 400 کارگر فصلی و ساختمانی در فردوس
حسن سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: ثبت نام کارگران فصلی و ساختمانی از اسفندماه سال گذشته آغاز و تاکنون تعداد 422 نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: پس از بررسی شرایط کارگران فصلی و ساختمانی و تایید نهایی، سهام عدالت به این کارگران پرداخت می‌شود.
سروری تصریح کرد: پرداخت سهام عدالت به عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون است و وزارت کار و امور اجتماعی صرفاً ثبت نام و احراز شرایط را با همکاری مراجع ذی‌صلاح انجام می‌دهد.
رئیس اداره کار و امور اجتماعی فردوس با اشاره به اینکه داشتن کارت مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای کارگران ضروری است، یادآور شد: کارگران باید برای ثبت نام، کارت مهارت خود را نیز در سایت اسکن کنند.
وی گفت: کارگر و کارفرما دو اصل مهم در اقتصاد کشور هستند و تنظیم روابط کار سازنده و اثربخش موثرترین عامل در ارتقای بهره‌وری، رشد اقتصادی و توسعه اشتغال در کشور است.
سروری افزود: در حال حاضر تعداد 18 تشکل کارگری و کارفرمایی شامل 12 تشکل نماینده قانونی کارگران، یک تشکل شورای اسلامی کار، دو انجمن صنفی کارگران ساختمانی، یک تشکل انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد و یک تشکل کارگری مسئولان ایمنی در سطح شهرستان فردوس فعال است.
رئیس اداره کار و امور اجتماعی فردوس تشکیل انجمن صنفی کارگران فصلی و ساختمانی را گامی موثر در راستای دفاع از حقوق مشروع کارگران دانست و تصریح کرد: پیگیری بیمه، سهام عدالت و همچنین حقوق کارگران از طریق این انجمن قابل انجام است.
سروری با اشاره به اینکه قشر کارگر نقش سازنده‌ای در اقتصاد کشور دارد، یادآور شد: با تشکیل انجمن صنفی کارگران فصلی و ساختمانی، علاوه بر شناسایی کارگران، در راستای تامین رفاه و رفع نیازهای کارگران تلاش می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول