اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

23 هزار کارگر فصلی و ساختمانی سهام عدالت می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: 23 هزار کارگران فصلی و ساختمانی در این استان سهام عدالت دریافت می‌کنند.

23 هزار کارگر فصلی و ساختمانی سهام عدالت می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پرویز سلطانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: با اعلام فراخون این اداره‌کل مبنی بر ثبت‌نام کارگران فصلی و ساختمانی این استان برای دریافت سهام عدالت از 16 اسفند سال گذشته تا پایان فروردین‌ماه امسال بالغ بر 46 هزار کارگر فصلی و ساختمانی با مراجعه به سامانه مربوطه مشخصات خود را ثبت کردند که از این تعداد 23 هزار نفر توسط دبیرخانه مرکزی سهام عدالت تأیید و از سوی وزارت کار و امور اجتماعی وضعیت این افراد بررسی شد. وی تصریح کرد: کارگران فصلی و ساختمانی این استان باید به منظور اطلاع از وضعیت ثبت‌نام خود به همان سامانه ثبت‌نام به نشانی www.karsaham.ir مراجعه و وضعیت ثبت نام خود را از قسمت پیگیری مشاهده کنند.
سلطانی ادامه داد: افرادی که مشخصات و صلاحیت آنان برای دریافت سهام عدالت تایید شده و مدارک آنان ناقص اعلام شده است با اسکن و ارسال مجدد مدارک لازم نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند. 
مدیرکل کار و امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد:کارگران ادامه روند تکمیل ثبت نام و دریافت سهام عدالت را از طریق همین سامانه پیگیری کنند و  هیچ گونه نیازی برای مراجعه حضوری به ادارات کار و امور اجتماعی ندارند.
وی اضافه کرد: آن دسته از کارگرانی که سهام عدالت آنها از سوی دبیرخانه مرکزی تأیید نشده و یا افرادی که برای آنها سهام عدالت منظور شده ولی فرم خود را دریافت نکرده‌اند، باید با مراجعه به دبیرخانه‌ سهام عدالت استان از وضعیت سهام عدالت خود اطلاع حاصل کنند.
سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه جدید معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به‌کارگیری نیروی جدید، اظهار داشت: به گفته وی بر اساس این آیین‌نامه کارگرانی که در طول برنامه چهارم نتوانسته‌اند به مدت پنج سال از مزایای این قانون در طول برنامه چهارم و ماده 103 بهرمنده شوند، مابقی مدت را می‌توانند بر اساس بند «و» ماده 80  قانون برنامه پنجم و با شرایط آیین‌نامه جدید استفاده کنند.
مدیرکل کار و امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس این آیین‌نامه کارفرمایان کارگاه‌های بخش‌های مختلف که پس از اعلام نیاز نیروی جدید خود از ادارات کار و امور اجتماعی استان، باید نیروی جدید را علاوه بر نیروی کار موجود به کار گمارند و گزارش آن را به ادارات کار و امور اجتماعی اعلام کنند.
وی همچنین با اشاره به برنامه گسترده دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و کاهش نرخ بیکاری در کشور گفت: باید تمام ظرفیت خود را برای برطرف کردن بیکاری صرف کنیم و برای این کار توجه ویژه به ساختار تولید و توسعه کشور در بخش‌های صنعتی و تجاری و اقتصادی امری ضروری است و باید با بسترسازی، زمینه‌سازی جدیدی را برای تولید و توسعه کشور ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول