اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران خبر داد:

ارائه لیست مستقل جامعه کارگری در انتخابات مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران از ارائه لیست مستقل جامعه کارگری صرف نظر از گرایش‌های سیاسی در انتخابات مجلس خبر داد.

ارائه لیست مستقل جامعه کارگری در انتخابات مجلس
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی بابایی کارنامه شنبه شب در جلسه اتحادیه کارگری و کارفرمایی که با حضور مسئولان استان مازندران با اعلام اینکه جلسات هم‌اندیشی تشکلات کارگری و کارفرمایی برای بررسی مشکلات کار و تولید به طور مرتب برگزار می‌شود، اظهار داشت: جامعه کارگری با یک هزار و 500 شورای کارگری در مازندران در حقیقت بازوی توانمند تولید در مازندران است.
وی با اعلام اینکه برخی از مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی مشترک است، تصریح کرد: ساماندهی پدیده شوم قاچاق کالا از دغدغه‌های مشترک جامعه کارگری و کارفرمایی است.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران با اشاره به دغدغه‌های دولت برای ایجاد اشتغال در کشور در برنامه سال 90 بیان داشت: ایجاد اشتغال تنها در صورت تقویت بنگاه‌های اقتصادی امکان‌پذیر است.
بابایی مهم‌ترین مشکل جامعه کارگری در مازندران را در حال حاضر عدم ارائه خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی در مازندران عنوان کرد و بیان داشت: واحدهای تولیدی که قادر به پرداخت لیست بیمه خود نباشند کارگران آن شرکت نیز از خدمات بیمه‌ای محروم می‌شوند.
وی دیگر مشکلات جامعه کارگری در مازندران را اجرایی نشدن ماده 103 قانون کار عنوان کرد و گفت: عدم اجرایی این قانون موج بیکاری بسیاری از کارگران را به دنبال دارد و کارفرمایان نیز در حال پیگیری این اجرای این ماده قانونی هستند.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران با بیان اینکه در بحث قانون کار نیز شوراهای اسلامی کارگری حرف‌هایی برای گفتن دارند، خاطرنشان کرد: اگر اجرای ماده 27 و 23 قانون کار سبب کاهش رشد اقتصادی در کشور می‌شود ماده 27 قانون کار نیز باید برداشته شود.
این مسئول با اعلام اینکه در برخی موارد نیز نارسایی‌های متوجه کانون شوراهای کارگری مازندران است، عنوان کرد: عدم وجود برنامه‌های آموزشی برای بالابردن میزان بهره‌وری در جامعه کارگری از نقاط ضعف این کانون است که باید در این بخش بیشتر ورود پیدا کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی مسئولان برای تامین خواسته‌های صنوف مختلف در کشور خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در حال حاضر به خاطر عدم توانمندی کارفرما در پرداخت حق بیمه از کوچک‌ترین خدمات تامین اجتماعی محروم است.
بابایی ادامه داد: کارگران سربازان جهاد اقتصادی هستند و با وجود برخی نارسایی‌ها برای ایجاد ثبات اقتصادی در کشور همپای کارفرماها در حال فعالیت هستند.
این مسئول در پایان با اشاره به وجود جامعه 35 میلیونی کارگران در کشور اذعان داشت: جامعه کارگری در انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست مستقل از نظر گرایش‌های سیاسی ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول