اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت؛

آبرسانی به مجتمع آبسرده اردل آغاز شد

خبرگزاری فارس: طرح آبرسانی به مجتمع آبسرده اردل ‌به به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

آبرسانی به مجتمع آبسرده اردل آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قاسمعلی خدابخشی مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری‌ در مراسم بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: پروژه آبرسانی به مجتمع آبسرده در سال 88 شروع و در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری شد.
وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبارات از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
خدابخشی خاطرنشان کرد: احداث آبگیر 100 متر مکعبی، محوطه‌سازی و فنس‌کشی، اجرای شبکه داخلی به طول 2 هزار و 700 مترمربع، اجرای خط انتقال به طول پنج کیلومتر، نصب 80 فقره انشعاب از مهم‌ترین عملیات اجرایی این پروژه است.
وی در ادامه بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب در این استان تأکید کرد و گفت: اگر مقدار برداشت از آب‌های زیرزمینی بیشتر از نفوذ آب در زمین نباشد و عمل تغذیه و تخلیه آب در سفره‌های آب زیرزمینی به‌طور طبیعی انجام گیرد، در این حالت تعادل میان ورودی و خروجی برقرار بوده و کاهش سطح آب در سفره به وسیله نفوذ آب بارندگی‎ها جبران شده و سطح آب را به مقدار اولیه برمی‌گرداند و هیچ‌گونه خطری متوجه منابع ارزشمند آب زیرزمینی نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ادامه حیات و توسعه متوازن هر منطقه در گروی بهره‌برداری صحیح از منابع و موهبت‌های طبیعی آن است، افزود: برهمین اساس حفاظت کمی و کیفی و استفاده بهینه از آن با توجه به گسترش روز افزون نیازهای آبی و افزایش آلودگی منابع آبی در دسترس، افزایش جمعیت و توسعه ناموزون بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و ساخت و سازهای بی رویه شهری و روستایی، امری اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر گفت: این استان نیز به دلیل خشکسالی‌های اخیر و همچنین تغییر نوع بارش‌ها از برف به باران به واسطه تغییر اقلیم و گرم شدن هوا شاهد کاهش شدید منابع آب و چالش اساسی در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود.
خدابخشی خاطرنشان کرد: این در حالی است که ساکنین روستاها می‌توانند با اصلاح الگوی کشت و آبیاری مزارع کشاورزی سهم بسزایی در کاهش هدررفت آب داشته باشند.
‌انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول