اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی:

1779 خانوار روستایی خراسان جنوبی آبرسانی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: نزدیک به یک‌هزار و 779 خانوار از پروژه‌های قابل افتتاح آبفار استان در هفته دولت بهره‌مند می‌شوند.

1779 خانوار روستایی خراسان جنوبی آبرسانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اکبر بسکابادی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای شکراب بیرجند با اشاره به اینکه خدمات دولت نهم و دهم در بحث آب به روستاها بسیار عالی است، اظهار داشت: در بحث آبرسانی به روستاها دولت نهم و دهم ‌اقدامات زیادی انجام داده‌اند و باید قدردان این خدمتگزاری باشیم.

وی آب را مایه حیات و زندگی دانست و گفت: باید همه مردم چه در شهرها و چه در روستاها به مصرف بهینه و درست از آب بتوانند شکرگزار این نعمت مهم و خوب خداوند باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول تاریخ آب به عنوان عامل مهمی در شکل دادن به روش زندگی بشر و توسعه تکنولوژی بوده است، افزود: انسان‌ها به طریق مختلف با انجام فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی به راحتی آب را آلوده کرده که باید بیشتر توجه شود.

بسکابادی با اشاره به اینکه برای آبرسانی به روستای شکراب نزدیک به 2 هزار و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: نزدیک به 52 خانوار با افتتاح این پروِژه آبرسانی از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در مورد این پروژه انجام گرفته است، تصریح کرد: لوله‌گذاری خط انتقال به طول 4 هزار و 517 متر، 2 هزار و 700 متر شبکه توزیع، احداث 300 متر مکعب مخزن، احداث 17 باب حوضچه شیرآلات، احداث 24 متر مربع موتورخانه و احداث دو ایستگاه پمپاژ از اقدامات موثر در این پروژه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی انتقادی هم از مشترکان فصلی داشت و گفت: اغلب این مشترکان خانه در روستاها دارند، اما در شهر زندگی میکنند و در خانه روستا باغ ایجاد کرده‌اند و با آب شبکه باغ‌های خود را آب میدهند و باید برای اینکه جلوی این رویه گرفته شود برای این دسته از مشترکان قیمت آب آزاد شود.

بسکابادی آبرسانی به روستای شمس‌آباد با اعتباری بالغ بر 2000 میلیون ریال، روستای نوده با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 200 میلیون ریال، روستای کلاته بالا و فخرالدین با اعتباری بالغ بر 6 هزار و 600 میلیون ریال، روستای سید مراد و کلاته میر با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 103 میلیون ریال و روستای فدک با اعتباری بالغ یک‌هزار میلیون ریال را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت از آبفار خراسان جنوبی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک‌هزار و 779 خانوار از پروژه‌های قابل افتتاح آبفار خراسان جنوبی در هفته دولت از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند، افزود: برای این 17 پروژه آبفار استان نزدیک به 69 هزار و 78 متر لوله‌گذاری و خط انتقال کشیده شده است.

بسکابادی ادامه داد: برای این پروژه‌ها نزدیک به 25 هزار و 780 متر شبکه توزیع و 3 هزار و 592 متر مکعب مخزن احداث شده و نزدیک به 36 میلیارد و 603 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول