اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت؛

3 طرح آبرسانی در اردل به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از هفته دولت سه طرح آبرسانی در بخش میانکوه اردل به بهره‌برداری رسید.

3 طرح آبرسانی در اردل به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرماندار شهرستان اردل ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: این طرح با اعتباری افزون بر 800 میلیون ریال در روستاهای ملک‌شیر، گندمکار و شیاسی افتتاح شد.
فیروز خسروی افزود: با افتتاح این طرح کانال‌های آبرسانی 40 هکتار از اراضی کشاورزی تامین و 180 خانوار کشاورز از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.
وی کشاورزی را یکی از اصلیترین محورهای پیشرفت اقتصادی کشور برشمرد و گفت: عرصه کشاورزی به عنوان تامین کننده ابتداییترین و ضروریترین نیاز هر فرد و جامعه، یکی از موضوعاتی است که نه تنها کمترین وابستگی را به خارج از کشور دارد، بلکه در همه شرایط به ویژه به هنگام بروز بحران‌ها و تشدید تحریم‌های جهانی میتواند، به‌طور غیرمستقیم نقشی اساسی در کاهش اثر بحران‌ها داشته باشند.
خسروی خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات علمی نیز بیانگر آن است که کلید حل بسیاری از مشکلات کشور از جمله معکوس کردن روند مهاجرت بیرویه از روستاها به شهرها، مسکن ارزان، اشتغال پایدار، تولید رقابتی و حتی امنیت اجتماعی باثبات و امثال آن را تا حد قابل ملاحظه‌ای میتوان در آبادانی روستاها و تقویت و ترویج کشاورزی به‌عنوان محور توسعه جست‌وجو کرد.
فرماندار شهرستان اردل تدوین سند راهبردی را از جمله راهکارهای موثر در راستای توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز کشور و نظر به اینکه بخش کشاورزی کمترین وابستگی را به خارج داشته توسعه کشاورزی نسبت به سایر موضوعات باید در اولویت قرار گرفته و علاوه بر کانالیزه کردن بخش عمده ظرفیت‌های موجود به سمت کشاورزی، طرح‌های مربوط به این بخش به عنوان مکمل و حتی جایگزین برخی از طرح‌های صنعتی و عمرانی، در دستور کار قرار بگیرد.
وی تمرکز تلاش‌ها برای تسریع در مدیریت بهینه بر منابع آب را از دیگر این راهکارهای برشمرد و گفت: تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزداری، تسریع در کانال‌کشی و زه‎‌کشی آب سدها، کمک به بازسازی مسیل‌ها و کانال‌های انتقال آب و ساماندهی و استانداردسازی شبکه‌های آبرسانی محلی و سنتی موجود در روستاها، سرعت بخشیدن به مکانیزه سازی سیستم‌های آبیاری و سرمایه‌گذاری برای توسعه و گسترش سیستم‌های آبیاری تحت فشار قطره‌ای و بارانی از دیگر راهکارهای توسعه بخش کشاورزی محسوب می‎شود.
در ششمین روز از هفته دولت سه طرح آبرسانی کشاورزی با حضور فرماندار شهرستان اردل، بخشدار میانکوه، روسای ادارات شهرستانی، شوراهای اسلامی و اهالی روستاها افتتاح شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول