اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان خبر داد:

رشد 34.6 درصدی فروش برق در زنجان در سال 89

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به پیشرفت‌های صنعت برق منطقه گفت: میزان فروش برق در سال گذشته 34.6 درصد رشد داشته است.

رشد 34.6 درصدی فروش برق در زنجان در سال 89
ناصر اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: بخش صنعتی در برنامه پنجم توسعه رشد فزاینده‌ای خواهد داشت که به طبع آن شرکت برق منطقه‌ای نیز برنامه‌های مهمی را در این زمینه در نظر گرفته که مصارف صنعتی زیادی را در استان زنجان داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت فیزیکی هر طرحی یک زمان‌بندی مشخص می‌شود که متناسب با این زمانبندی طرح‌ها حرکت می‌کنند و در خیلی جاها نیز شرکت برق منطقه‌ای زنجان از باب زمانبندی شرایط بهتری را ایجاد کرده است.
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه نخستین واحد نیروگاه زنجان 3 طی 13 ماه احداث شده و برق تولید کرده که در سطح کشور یک رکورد به حساب می‌آید، افزود: پروژه‌ها از نظر سرعت اجرا از باب زمانبندی و از نظر نقدینگی متناسب با میزان نقدینگی که در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد، حرکت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار هر سه نیروگاه‌های (یک، 2 و 3) مشخص شده است، خاطر‌نشان کرد: با ورود سه نیروگاه زنجان در آینده علاوه بر تامین نیاز استان برق به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.
اسکندری در مورد وضعیت فروش به مشترکان سنگین در استان زنجان گفت: رشد 34.6 درصدی میزان فروش نشان از افزایش مشترکان سنگین و حضور پر رنگ این بخش مهم و تاثیر گذار در اقتصاد منطقه است.
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای با اشاره به اینکه در سال 89 پیک بار 4.8 درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: این عدد می‌توانست عدد خیلی بزرگ‌تر از عدد فعلی باشد که با مدیریت مصرف مناسب مردم پیک بار عدد کوچک‌تری شده است.
وی با بیان اینکه مردم فهیم استان زنجان بعد از هدفمندی یارانه‌ها از طریق کنترل مصرف و تعویض لامپ‌ها و صرفه جویی توانستند به صنعت برق کشور کمک کنند، یادآور شد: تلفات انتقال و فوق توزیع برق که به عنوان یکی از شاخص‌های مهم به شمار می‌آید، در سال گذشته به چهار صدم، درصد در استان زنجان کاهش یافته که عدد مذکور ایده‌آل‌ترین عدد در صنعت برق کشور است.
وی با بیان اینکه کل خطوط انتقال و فوق توزیع در سال گذشته 4.7 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: تعداد پست‌هایی که به مشترکان سرویس می‌دهند در سال گذشته 7.6 درصد افزایش داشته است.
اسکندری با اشاره به اینکه در سال 89 تعداد ترانسفورماتورها 7.8 درصد افزایش داشته است، یادآور شد: ظرفیت تامین برق ترانسفورماتورها نیز در سال گذشته 6.7 درصد افزایش داشته است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یادآور شد: فعالیت‌های انجام شده در سال 89 در مقایسه با سال‌های گذشته یک جهش عظیم در صنعت برق استان محسوب شده و این اعداد و ارقام در بین عددهای کشوری قابل توجه هستند.
وی با بیان اینکه کشورهای در حال توسعه، استان‌های در حال توسعه و مناطق در حال توسعه باید زمانی به صورت اجبار یک جهش شدید را طی کنند تا به وضعیت ثبات با رشد ملایم برسند، خاطر نشان کرد: استان زنجان هنوز به وضعیت با رشد ملایم نرسیده و در حال رشد شدید است.
اسکندری با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه صنعت یک مسیر رو به رشد را طی می‌کند، تصریح کرد: همه سازمان‌ها در استان که زیرساخت‌ها را برای رشد صنعت برق تامین می‌کنند، باید به این رشد توجه داشته باشند.
مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه سطح علمی کارکنان برق منطقه‌ای زنجان از میانگین سطح علمی کشور بالاتر است، افزود: شرکت برق منطقه‌ای زنجان در داخل استان نیز در ارزیابی‌ها برترین سازمان نسبت به سازمان‌های دیگر استان زنجان است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول