اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان خبر داد:

مصرف 66 درصدی برق منطقه‌ای زنجان در بخش تولید

خبرگزاری فارس:مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اهمیت انرژی برق در راستای رشد و توسعه استان زنجان گفت: در حال حاضر در برق منطقه‌ای زنجان 50 درصد انرژی در بخش صنعت و 16 درصد نیز در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

مصرف 66 درصدی برق منطقه‌ای زنجان در بخش تولید
ناصر اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره اینکه بیش از 66 درصد انرژی مصرفی در دو استان زنجان و قزوین در راستای تولید و ارزش افزوده مصرف می‌شود، اظهار داشت: برق منطقه‌ای زنجان یکی از 16 شرکت برق منطقه‌ای کشور است، که حوزه عملیاتی آن در دو استان صنعتی و رو به رشد قزوین و زنجان است.
 وی با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای زنجان از نظر قدمت تاسیس شرکت شاید جوان‌ترین شرکت در بین همه شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور باشد، افزود: این شرکت در عمل کار خود را از سال 67 آغاز کرده و از باب عملکرد در بیشتر شاخص‌های عملکردی یکی از سه شرکت برتر وزارت نیرو است.
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان یادآور شد: شرکت برق منطقه‌ای زنجان چه از نظر تامین انرژی مطمئن در منطقه، چه از نظر انتقال برق، چه از باب کاهش تلفات و چه از باب خدمات‌رسانی به مشترکان توانسته به شاخص‌های خوبی در صنعت برق کشور دست پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه با ادامه روند فعلی در صنعت برق در منطقه، استان زنجان از نظر صنعتی در آینده نزدیک رشد شدید و جهشی دارد، تصریح کرد: با ایجاد ظرفیت در بخش‌های مختلف و با تلاش‌های صورت گرفته شرکت برق منطقه‌ای در دو حوزه زنجان و قزوین شرایط ویژه‌ای فراهم شده تا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
اسکندری با بیان اینکه مطلوبیت سرمایه‌گذاری در استان زنجان خیلی بالاست و سرمایه‌گذاران صنعتی بسیار زیادی در این استان‌ها سرمایه گذاری می‌کنند، یادآور شد: بحث تامین انرژی الکتریکی از حساسیت بالایی برخوردار است، بنابراین برق منطقه‌ای زنجان توانسته با تلاش‌های همکاران و با حمایت‌های وزارت نیرو و مسئولان استانی خدمات خوبی برای متقاضیان برق ارائه دهد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان به بخش توسعه شبکه نیز اشاره کرد و یادآور شد: توسعه شبکه در دو استان زنجان و قزوین به گونه‌ای انجام گسترش یافته که در نقاط مختلف این دو استان امکان تامین انرژی برای متقاضیان به هر میزان مقدور و میسر باشد.
وی به نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه اشاره کرد و گفت: نخستین نیروگاهی که توانسته در منطقه تزریق بار داشته باشد، در زنجان راه‌اندازی شده است.
اسکندری با بیان اینکه که سال گذشته نخستین واحد نیروگاه سلطانیه در زنجان به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر سه واحد از چهار واحد گازی این نیروگاه  در مدار هستند، خاطر نشان کرد: واحد چهارم نیروگاه سلطانیه نیز در آینده نزدیک وارد مدار می‌شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان نیروگاه سلطانیه که با بخش سیکل ترکیبی نیروگاه یک هزار مگاواتی می‌شود، تصریح کرد: در استان زنجان علاوه بر نیروگاه فعلی سه نیروگاه دیگر مصوب شده است که در آینده نزدیک با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی دو استان زنجان و قزوین حدود یک هزار و 68 مگاوات است، یادآور شد: نیروگاه سلطانیه (نیروگاه 3 زنجان) می‌تواند بار دو استان زنجان و قزوین را کامل تامین کند.
اسکندری با بیان اینکه با راه‌اندازی نیروگاه‌های مصوب در منطقه برای تامین بار شبکه سراسری بسیار کمک می‌شود، خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک با تولید برق در نیروگاه‌های منطقه علاوه بر نیاز دو استان زنجان و قزوین برق به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه درحال حاضر در بخش انتقال برق در استان زنجان فعالیت‌های گسترده‌ای در حال انجام است، تصریح کرد: از سال 89 تعداد چهار پروژه برقی در استان در حال اجرا است، که یکی از این پروژه‌ها در یک ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده و یکی دیگر از پروژه‌ها در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه دو پروژه دیگر در بخش انتقال از چهار پروژه در حال اجرا در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، خاطر نشان کرد: شرکت برق منطقه‌ای زنجان توانسته در همه سطوح ظرفیت‌های مفید و موثری ایجاد کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول