اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ابلاغ قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار

لایحه تشکیل شوراهای اسلامی کار که از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان گذشته است؛ پس از امضای رئیس جمهور برای ابلاغ به دستگاه های اجرائی ذیربط و تدوین آئین نامه اجرایی به هیئت دولت تقدیم شد.

ابلاغ قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار

رخدادهای 16 بهمن 63

چکیده:

  • رئیس جمهور قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار را به دولت ابلاغ کرد.

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی: هر جا که مذهب کم رنگ بوده کارائی انقلاب ها کم بوده است.

 

  • ایران با دو حمله سنگین مواضع حساس جبهه سومار را تثبیت کرد.

 

  • میهمانان خارجی دهه فجر از اردوگاه اسرای کهریزک دیدار کردند.

 

ابلاغ قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار

لایحه تشکیل شوراهای اسلامی کار که از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان گذشته است؛ پس از امضای رئیس جمهور برای ابلاغ به دستگاه های اجرائی ذیربط و تدوین آئین نامه اجرایی به هیئت دولت تقدیم شد.

بر اساس این قانون جهت تامین  قسط اسلامی و همکاری در تهیه برنامه ها و ایجاد هماهنگی در پیشرفت امور در واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدمات، شورایی مرکب از نمایندگان کارگران و کارکنان به انتخاب مجمع عمومی و نماینده میدریت به نام شورای اسلامی کار تشکیل می شود. بر اساس این قانون هیئتی مرکب از نماینده وزارت کار، نماینده وزارتخانه مربوطه و نماینده منتخب کارکنان به تشخیص صلاحیت کاندیداهای عضویت در شورا رسیدگی خواهد کرد.(1)

 

دیدار میهمانان خارجه دهه فجر با روحانیت مبارز تهران

 بعد از ظهر دیروز میهمانان خارجی دهه فجر به منظور دیدار و گفت و گو  با روحانیت مبارز تهران در مدرسه عالی شهید مطهری حضور یافتند.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور به میهمانان خوشامد گفت و اظهار امیدواری کرد این دیدارها به سود ملت های مستضعف و امت اسلامی در سراسر جهان باشد. آیت الله موسوی اردبیلی نیز در این دیدار گفت: اگر پای خدا و قرآن و اسلام در مساله ای پیش آید کارائی آن مساله صد چندان می شود و سریع و با شتاب به پیش می رود اما هر کجا که مذهب کم رنگ تر بوده کارائی انقلاب ها کم بوده است.

وی افزود: روحانیت مبارز انقلاب را به جایی رسانده است که امروز شرق و غرب دست به طرف ما دراز کرده اند اما ما می گوییم که جمهوری اسلامی دست در دست شما نمی گذارد. ما دیگر با استکبار جهانی دست اخوت نمی دهیم .(2)

 

تثبیت مواضع ایران در سومار

 با ادامه جنگ در بلندترین و حساس ترین ارتفاع مرزی سومار، نیروهای اسلام موفق شدند با تحکیم این مواضع مهم مزدوران بعثی را از حمله مجدد به این ارتفاع حساس بازدارند و در یک نبرد فشرده همچنان ضربات کاری خود را بر دشمن زبون وارد آوردند.

بر اساس گزارش ها در پنج روز گذشته که سه بار تعرض نیروهای پیاده و زرهی ارتش بعث و یک بار عملیات کماندوی آنها به مواضع نیروهای اسلام در ارتفاعات مسلط بر شهر مندلی عراق ناکام مانده روز گذشته رزمندگان اسلام با دو یورش متقابل ضمن انهدام چند دستگاه تانک و نفربر زرهی دشمن احاطه و کنترل خود را بر سراسر ارتفاعات منطقه سومار و بویژه ارتفاع بسیار حساس سومار که شدیدترین درگیری ها بر سر آن بوقوع پیوسته بود مستحکمتر ساختند.

بر اساس این گزارش در حملات اخیر حدود 600 سرباز و کماندوی بعثی کشته و مجروح شدند و 30 دستگاه و نفربر بر زرهی عراق نیز منهدم شد. ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز دیروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد یک جنگنده مهاجم عراقی را بر فراز خلیج فارس سرنگون کردند.(3)

 

دیدار میهمانان خارجی دهه فجر از اردوگاه اسرای کهریزک

میهمانان خارجی دهه فجر انقلاب اسلامی دیروز از اردوگاه اسرای عراقی در کهریزک بازدید کرده و با آنان گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش در جریان این بازدید که 200 تن از شخصیت ها، ائمه جمعه و جماعات علما و اساتید دانشگاه های جهان شرکت داشتند فرمانده اردوگاه ضمن خیر مقدم به میهمانان از آنها خواست که ضمن دیدار با اسرا با نحوه زندگی و رفتار انسان دوستانه و اسلامی مسئولین جمهوری اسلامی با اسرا که آنها را همچون میهمانان جمهوری اسلامی تلقی می کنند آشنا شوند.

هنگام دیدار میهمانان خارجی دهه فجر از اردوگاه کهریزک اسرای عراقی پلاکاردهای با شعار «در امام خمینی ذوب شوید همچنان که او در اسلام ذوب شده است.» در دست داشتند همچنین همگام دیدار میهمانان اسرا با شعار الله اکبر و مرگ بر صدام از میهمانان استقبال کردند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 16 بهمن 63، ص 9
2. کیهان، 16 بهمن 63، ص 3
3. کیهان، 16 بهمن 63، ص 2
4. اطلاعات، 16 بهمن 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول