اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نتیجه اسفبار حذف حاکمیت حزب الله

آیت الله جنتی: حذف حاکمیت نیروهای حزب اللهی زنگ خطر بزرگی برای انقلاب است.

نتیجه اسفبار حذف حاکمیت حزب الله

رخدادهای 5 بهمن 63

چکیده:

  • هاشمی: ایجاد مترو در تهران ضروری است و باید عملیات آن با مشارکت عمومی آغاز شود.

 

  • آیت الله جنتی: حذف حاکمیت نیروهای حزب اللهی زنگ خطر بزرگی برای انقلاب است.

 

  • عشایر بصره، دیوانیه و ناصریه عراق علیه رژیم بعثی صدام شورش کردند.

 

هاشمی: ایجاد مترو لوکس بازی نیست

نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته در میعادگاه همیشگی نماز جمعه، دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته تهران با اشاره به موضوع احداث مترو در تهران گفت: در گذشته کسانی بودند که با امر ایجاد مترو مخالف بودند مانند ضد انقلاب و دشمنان انقلاب اسلامی چون اینها نمی خواهند مردم در رفاه باشند. البته باید توجه داشت پول نفت مال همه مردم است و فقط به تهران اختصاص ندارد نباید با پول نفت مساله زباله، مترو و آب تهران و دیگر شهرهای بزرگ را حل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد مساله ترافیک امروزه حدود 7 میلیون نفر در تهران جابه جا می شوند که تا پایان قرن به 10 میلیون نفر خواهد رسید. باید ضررهایی که مردم در نتیجه فقدان مترو با آن مواجه هستند گفته شود. مردم تهران سالانه بالغ بر 25 میلیارد تومان ضرر اتلاف وقت را می پردازند.

آقای هاشمی تاکید کرد: ایجاد مترو لوکس بازی نیست بیائید حساب فضای آلوده را که توسط اتومبیل ها بوجود می اید بکنید مردم ما دارند سم تنفس می کنند. به هر حال شهرهای بزرگ به فاضلاب، تبدیل زباله به کود و خوراک دام، مترو و راه های زیرزمینی نیاز دارند و انتظار داریم با همکاری شهرداری تهران، وزارت کشور، مسکن و شهرسازی و همکاری وسیع مردم جامه عمل بپوشد.(1)

 

هشدار آیت الله جنتی نسبت به حذف نیروهای حزب اللهی از ادارات

نماز پرصلابت جمعه این هفته قم در مدرسه امام صادق «ع» و خیابان های اطراف به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با هشدار به آن گروهی که در جهت حذف نیروهای حزب الله و مسلمان و انقلابی در ادارات و کارخانه ها کوشش می کنند گفت: کسانی که این انقلاب را ره به ثمر رساندند و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در همین روزها سرنگون کردند و نظام جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند کسانی بودند که نام حزب الله داشتند و کسانی هم که امروز در همه جا پیشگام هستند همین ها هستند.

وی افزود: حذف حاکمیت نیروهای حزب الهی که به تازگی در دستگاه های اجرایی و موسسات به گوش می رسد زنگ خطر بزرگی است برای این انقلاب خارج ساختن و منزوی کردن نیروهای باتقوا و مومن که در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از هیچ عملی دریغ نکردند؛ به سود انقلاب نخواهد بود.

امام جمعه موقت قم افزود: در نظام اسلامی هر متخصصی از هر فرقه ای که باشد از تخصص آن استفاده می کنیم و به آن احترام می گذاریم ولی نه این که کسانی که مومن به انقلاب هستند ولی کم تخصص دارند را کنار بگذاریم این ظلم است عناصری که به عنوان حزب الله در کلیه مراکز هستند باید باشند.(2)

 

شورش عشایر جنوب عراق

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی عشایر بصره، ناصریه و دیوانیه واقع در جنوب عراق در اعتراض به دستگیری و اعزام اجباری جوانان عشایر به جبهه ها سر به شورش برداشتند.

بر اساس این گزارش اخیرا رژیم بعثی عراق عده ای از جوانان این سه استان را دستگیر و به اجبار به جبهه ها اعزام کرده است و تعدادی سلاح نیز بین عشایر این استان ها جهت مقابله با نیروهای اسلام توزیع شده است. عشایر این مناطق نسبت به این عمل رژیم عراق اعتراض کرده و به تحصن نامحدودی در روستاهای خود دست زدند متعاقب آن نیز مامورین امنیتی رژیم بغداد با حمله به روستاهای عشایرنشین رهبر بانفوذ عشایر را به همراه تعداد دیگری از عشایر جنوب دستگیر کردند که این دستگیری ها با اعتراض شدید عشایر مواجه شد و به دنبال آن یک سلسله درگیری ها میان عشایر و نیروهای امنیتی رژیم بعث رخ داد. بر اساس آخرین گزارش ها مزدوران رژیم بعثی در مقابل عشایر عقب نشینی کرده و مجبور شدند شیخ ساجت و دیگر دستگیرشدگان را آزاد کنند.(3)

منابع:

1. کیهان، 6 بهمن 63، ص 17
2. اطلاعات، 6 بهمن 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 6 بهمن 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول