اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی: بخش خصوصی نباید اهرمی علیه دولت داشته باشند

هاشمی: نباید سرمایه های هنگفت در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد که اهرمی علیه دولت داشته باشند.

هاشمی: بخش خصوصی نباید اهرمی علیه دولت داشته باشند

رخدادهای 3 بهمن 63

چکیده:

  • آیت الله منتظری: اگر مطمئن شدید جوانان زندانی دیگر فریب گروهک ها را نمی خورند باید آنها را آزاد کرد.

 

  • هاشمی: نباید سرمایه های هنگفت در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد که اهرمی علیه دولت داشته باشند.

 

  • قرارداد احداث خط لوله انتقال نفت و گاز ایران به ترکیه در آنکارا به امضای نخست وزیران دو کشور رسید.

 

  • نخست وزیر پس از آخرین دور مذاکرات با مقامات ترکیه راهی نیکاراگوئه شد.

 

  • 60 تن از افسران ارتش بعث عراق به جوخه اعدام سپرده شدند.

 

دیدار آیت الله منتظری با روسای دادگاه های انقلاب

روسای شعب دادگاه عالی انقلاب به همراه حجت الاسلام بجنوردی عضو شورای عالی قضائی با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: افرادی که در دادگاه های انقلاب و یا غیر آن محاکمه می شوند گرچه فساد یا جرایم یا گناه بزرگی انجام داده باشند نباید با آنها به شکل و حالت انتقام جویی برخورد شود. این افراد در حقیقت مریض هایی هستند که باید به عنوان معالجه و آماده سازی روح و جسم آنها برای بازگشت به خانواده و اجتماع با آنها برخورد شود.

آیت الله منتظری افزود: اگر مطمئن شدیم که جوانان زندانی دیگر فریب گروهک ها و جنایات آنها را نخواهند خورد نباید در زندان آنها را نگه داریم تا خوراک تبلیغی برای دشمنان اسلام و انقلاب باشند اگر چه ایمان به جمهوری اسلامی هم نداشته باشند.

ایشان افزودند: آنچه به فرموده رهبر انقلاب برای ما مهم است اطمینان به این نکته است که افراد آزاد شده ضرری برای اسلام و انقلاب و جامعه نداشته باشند خواه به نظام اسلامی اعتقاد داشته یا نداشته باشند.(1)

 

دیدار مسئولین بنیاد مستضعفان با هاشمی

مسئولین و سرپرستان بنیاد مستضعفان مراکز استان های کشور عصر دیروز با جمعی از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به این که ایجاد واحدهای صنعتی عظیم انحصاری به سبک آمریکا و کشورهای اروپایی مورد نظر ما نیست گفت: دنیای صنعتی و اقتصادی امروز ایجاب می کند که واحدهای عظیم اداره کننده با مدیریت قوی وجود داشته باشند. اما ما بنا نداریم که واحدهای صنعتی که حاکمیت سرمایه را دنبال می کنند و در خط سلطه اقتصادی هستند امور را اداره کنند.

رئیس مجلس افزود از طرفی ما نمی خواهیم کارها همگی دولتی بشود و به اصطلاح دولت سالاری پیش بیاید. بنیاد باید با برنامه ریزی دقیق و شناخت نیازها خلاء ها را پرکند شما می توانید حرکت های بزرگ اقتصادی را انجام دهید و طرح های عظیمی را پی ریزی کند. بسیاری از کارهاست که نباید دولت انجام بدهد و از سوی دیگر نباید سرمایه های هنگفت در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد که اهرمی علیه دولت داشته باشند.(2)

 

نخست وزیر راهی نیکاراگوئه شد

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر و تورگوت اوزال نخست وزیر ترکیه دیروز قرارداد احداث خط لوله انتقال نفت و گاز ایران به ترکیه را در فرودگاه آنکارا به امضا رساندند.

به موجب این قرارداد نفت خام ایران از طریق خط لوله به سواحل مدیترانه و دریای سیاه و از آنجا به نقاط مختلف جهان انتقال می یابد. عملیات اجرایی این طرح که تاریخ آن هنوز مشخص نشده است پس از بررسی کلیه جوانب از طرف دو دولت آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش پس از پایان سفر سه روزه نخست وزیر و هیئت همراه به ترکیه آقای موسوی برای یک دیدار سه روزه راهی نیکاراگوئه شد. نخست وزیر طی اقامت در نیکاراگوئه با دانیل اورتگا رئیس جمهور و سرگیو رامرز معاون رئیس جمهور و برخی شخصیت های دیگر دیدار و مذاکره خواهد کرد. دولت های ایران و نیکاراگوئه روابط نزدیکی با هم دارند و سرگیو رامرز معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه اخیرا از ایران به مدت یک هفته دیدار کرد.(3)

 

اعدام ده ها افسر عراقی

اسامی گروهی از افسران ارتش بعث عراق که مخالف حضور در جبهه های جنگ بودند و در تاریخ یازدهم دی امسال (دوم دسامبر) 60 تن از آنها توسط رژیم صدام به جوخه اعدام سپرده شدند فاش شد. به نوشته بولتن خبری مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در میان این ارتشیان افسر ارشد با درجه سرهنگی نیز دیده می شوند. خبرهای دیگر از منطقه عملیاتی غرب کشور نیز حاکیست نیروهای رزمنده اسلام طی 24 ساعته گذشته یک گروه نفوذی دشمن در منطقه شوره شیرین را سرکوب کردند و با وارد آوردن تلفات و ضایعاتی بر این گروه آن را مجبور به عقب نشینی کردند.(4)

منابع:

1. کیهان، 3 بهمن 63، ص 2
2. اطلاعات، 3 بهمن 63، ص 3
3. کیهان، 3 بهمن 63، ص 3
4. اطلاعات، 3 بهمن 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول