اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سیاست انقلاب ما بر جذب افراد است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: سیاست انقلاب ما بر جذب افراد است و هر کس خلاف این عمل کند یا بی توجه است یا هدف سوئی دارد.

سیاست انقلاب ما بر جذب افراد است

رخدادهای 8 بهمن 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: سیاست انقلاب ما بر جذب افراد است و هر کس خلاف این عمل کند یا بی توجه است یا هدف سوئی دارد.

 

  • میهمانانی از 65 کشور جهان در برنامه های مراسم دهه فجر امسال شرکت می کنند.

 

  • شورایعالی همکاری های اقتصادی ایران، ترکیه و پاکستان در تهران تشکیل جلسه داد.

 

  • آمریکا 45 جنگنده مدرن به رژیم عراق می دهد.

 

دیدار آیت الله خامنه ای با نمایندگان زنان سراسر کشور

در سالروز ولادت باسعادت بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب کبری «س» آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان با نمایندگان خواهران فرهنگی در سراسر کشور دیدار کرد.

رئیس جمهور در این نشست با اشاره به لزوم تداوم برنامه های آموزشی جذب نیروهای متعهد و مومن افزود: در زمینه های آموزشی لازم است مسائل اسلامی، فکری و مبانی عقیدتی انقلاب اسلامی به صورت برنامه های جدی و عمیق به همه معلمین و معلمات تعلیم داده شود.

آیت الله خامنه ای افزود: سیاست انقلاب ما بر جذب افراد است و هر کس خلاف این عمل کند یا بی توجه است یا خدای ناکرده هدف سوئی دارد. رئیس جمهور با اشاره به صرف هزینه های هنگفت تبلیغاتی از سوی دشمنان انقلاب و بخصوص صهیونیستم جهانی اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی در دنیا از آبرو و حیثیت چشم گیری برخوردار نبود و انقلاب اسلامی دریچه امیدی بر روی مستضعفان جهان باز نکرده بود دشمنان ما نیازی به این تلاش های گسترده برای پوشاندن چهره واقعی انقلاب نداشتند و همین دستپاچگی دشمن نشانه اعتبار جمهوری اسلامی است.(1)

 

حضور 23 کشور در کنفرانس اندیشه اسلامی

حجت الاسلام شیرزای قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام تسخیری معاون بین الملل این سازمان طی کنفرانس مطبوعاتی اهداف و برنامه های ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را بیان داشتند.

به گفته حجت الاسلام تسخیری در سال جاری از 65 کشور جهان میهمانانی از اقشار گوناگون مردم ( استادان دانشگاه، رهبران احزاب و گروه های اسلامی و...) به ایران دعوت شده اند . نمایندگان 23 کشور جهان نیز در کنفرانس اندیشه اسلامی شرکت خواهند کرد. به گفته وی در کنفرانس اندیشه اسلامی شخصیت های علمی و سیاسی بلندپایه ای از سراسر جهان (اروپا، آسیا، آمریکا، جهان عرب، آفریقا و آفریقای جنوبی) در این کنفرانس حضور خواهند داشت. به گفته آقای تسخیری اخبار و گزارش های مربوط به کنفرانس دهه فجر و کنفرانس اندیشه اسلامی تاکنون در نشریات مختلف جهان به پنج زبان مختلف منتشر شده است. همچنین به مناسبت دهه فجر امسال بنای یادبودی نیز در میدان آزادی نصب خواهد شد.(2)

 

 نشست اقتصادی ایران پاکستان و ترکیه در تهران

اجلاس شورای عالی همکاری های اقتصادی ایران، پاکستان و ترکیه بعد از ظهر دیروز به ریاست معاون امور بین المللی و اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و  با حضور قائم مقامان وزرای امور خارجه کشورهای پاکستان و ترکیه در تهران آغاز شد.

معاون امور بین المللی و اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس گفت: با این که موقعیت ژئوپلیتیکی سه کشور همواره سرزمین های ما را مورد طمع ابرقدرت ها قرار داده وجوه مشترک عقیدتی، تاریخی و فرهنگی ملل این سه کشور همواره مانعی اساسی بر سر راه نفوذ ابرقدرت ها در این منطقه بوده است و کوشش ما باید در جهت کاهش همه جانبه این نفوذ در کشورهای مسلمان منطقه باشد.

این اجلاس پس از سخنان قائم مقام وزرای خارجه پاکستان و ترکیه و دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی سه جانبه وارد دستور کار خود شد. این اجلاس در دو روز آینده نیز ادامه خواهد یافت و طی آن هیئت های نمایندگی سه کشور چارچوب جدیدی را برای همکاری های آینده ترسیم خواهند کرد.(3)

 

فروش 45 جنگده آمریکایی به عراق

خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت در چارچوب گسترش هرچه بیشتر روابط نظامی بین رژیم صهیونیستی عراق و آمریکا دولت ریگان به موجب یک قرارداد نظامی عراق را به 45 جنگنده اف-15 و اف -16، یک شبکه رادار و پایگاه های متحرک موشکی زمین به هوا و هزاران چادر ضد گلوله مجهز می کند.

روزنامه کویتی الوطن در شماره دیروز خود ضمن اعلام این مطلب افزود این قرارداد نظامی طی دیدار اخیر میخائیل یوحنا عزیز معاون نخست وزیر و وزیر خارجه رژیم عراق از آمریکا به امضا رسید.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 8 بهمن 63، ص 3
2. کیهان، 8 بهمن 63، ص 2
3. کیهان، 8 بهمن 63، ص 17
4. کیهان، 8 بهمن  63، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول