اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شرط لبنان برای مذاکرات با اسرائیل

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی ضمن ملاقات با امین جمیل و رشید کرامی رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان گفت و گوهایی را با آنها پیرامون مذاکرات به تعلیق درآمده میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی انجام داد.

شرط لبنان برای مذاکرات با اسرائیل

رخدادهای 7 بهمن 63

چکیده:

  • وزرای خارجه ایران، لیبی و سوریه تحولات منطقه و توطئه قدرت های بزرگ استکباری و صهیونیستی را در تهران بررسی کردند.

 

  • وزرای خارجه سوریه و لیبی پیام های حافظ اسد و قذافی را تقدیم رئیس جمهور کردند.

 

  • آیت الله خامنه ای: مقاومت در مقابل  نیروهای سلطه گر استکباری به خصوص آمریکا از مهمترین وظایف اجتماعات کشورهای پیشرو مسلمان است.

 

  • نخست وزیر در پایان یک سفر 7 روزه به کشورهای ترکیه، کوبا و نیکاراگوئه دیشب به تهران بازگشت.

 

  • ناظق نوری: لایحه مجازات متهمین به فساد اداری به زودی تصویب می شود.

 

  • نخست وزیر لبنان: اسرائیل باید یک جدول زمان بندی شده برای عقب نشینی نیروهایش ارائه دهد.

 

دیدار وزرای خارجه لیبی و سوریه با رئیس جمهور

وزرای خارجه سوریه و لیبی که به ایران سفر کرده اند بعد از ظهر دیروز با دکتر ولایتی وزیر خارجه کشورمان تحولات منطقه را بررسی کردند. وزرای خارجه دو کشور همچنین دیشب به حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان رسیدند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن ابراز رضایت از تلاش های مستمر و پیگیر وزرای خارجه کشورهای مسلمان و پیشرو که تاکنون اثرات مثبتی داشته است اظهار داشت: ایجاد مقاومت در برابر نیروهای سلطه گر و استکباری و غربی به خصوص آمریکا و ایجاد شجاعت در کشورهایی که مایلند مقاوت کنند و تسلیم نشوند همچنین ایجاد تردید در قدرت های جهانی و جلوگیری از نقشه های سلطه گرانه آنها از مهمترین وظایف اجتماعات کشورهای پیشرو و مسلمان است.

آیت الله خامنه ای با تاکید بر بررسی شیوه های جدید مقابله و مبارزه با صهیونیست ها در این اجلاس اظهار داشت: ما معتقدیم باید با سیاست های سلطه گری که می خواهند دنیای اسلام را استثمار کنند باید با قدرت مبارزه کرد. قبل از این دیدار عبدالسلام تریکی وزیر خارجه لیبی و فاروغ الشرع وزیر خارجه سوریه هر یک به طور جداگانه به حضور آیت الله خامنه ای رسیدند و پیام های روسای جمهور دو کشور را تقدیم رئیس جمهور کردند.(1)

 

بازگشت نخست وزیر به کشور

آقای میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان که یکشنبه هفته گذشته در راس یک هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به کشورهای ترکیه، کوبا و نیکاراگوئه سفر کرده بود در پایان یک سفر هفت روزه دیشب وارد تهران شد و از سوی وزرای امور خارجه، بهداری، کار و امور اجتماعی و چند تن از نمایندگان مجلس مورد استقبال قرار گرفت. آقای موسوی در جریان کنفرانس های مطبوعاتی که در آنکارا، ماناگوا و کاراکاس ترتیب یافت ضمن تشریح نتایج سفرهای خود مواضع جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های مختلف داخلی و خارجی تشریح کرد.(2)

 

ناطق نوری: کارمندان باید تمامی شئونات اسلامی را رعایت کنند

وزیر کشور که به منظور دیدار از استان مازندران به شهرستان ساری سفر کرده است در جلسه مسئولین و معاونین اجرایی استان مازندران گفت: کارکنان و دست اندرکاران و کارمندان باید تمامی شئونات اسلامی را در خود داشته باشند و رفتار و اخلاق اسلامی کارکنان و کارمندان تضمین کننده تداوم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: مردم ما از کمبودها ناراضی نیستند اما همیشه از تبعیضات نگران و ناراضی هستند. مردم مسلمان و انقلابی ما توقع اجرای عدل را دارند و باید سعی شود در دستگاه ها ریشه رابطه بازی خشک شود. مجازات فساد در اداره و رشوه خواری در تمام ارگان ها و نهادهای انقلابی و دولتی اخراج است که انشاالله به زودی لایحه اش به تصویب خواهد رسید.(3)

 

شرط لبنان برای ادامه مذاکرات با اسرائیل

واحد مرکزی خبر از بیروت گزارش داد «برایان اورکهارت» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی ضمن ملاقات با امین جمیل و رشید کرامی رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان گفت و گوهایی را با آنها پیرامون مذاکرات به تعلیق درآمده میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی انجام داد. وی پس از این دیدارها در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: مذاکرات ناقوره بین لبنان و اسرائیل هنوز به بن بست نرسیده است. وی تاکید کرد: هدف سازمان ملل عقب نشینی کامل نیروهای اسرائیل از جنوب لبنان است. بر اساس این گزارش رشید کرامی نیز در دیدار با اورکهات تاکید کرد: مذاکرات ناقوره همچنان در تعلیق باقی خواهد ماند تا زمانی که اسرائیل یک جدول زمان بندی شده برای عقب نشینی مرحله ای نیروهایش از لبنان به دولت این کشور ارائه دهد.(4)

منابع:

کیهان، 7 بهمن 63، ص 18
اطلاعات، 7 بهمن 63، ص 3
کیهان، 7 بهمن  63، ص 2
اطلاعات، 7 بهمن 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول